autoweb.cz > Audi > Audi Q5 > Test Audi Q5 40 TDI quattro, prémiového SUV s víc než puncem elegance
Test Audi Q5 40 TDI quattro, prémiového SUV s víc než puncem elegance
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9.2
Když Audi faceliftujte, jde téměř vždy o zážitek. Důvod? Změny na designu totiž nejsou brutálně výrazné, ale elegantní a oku lahodící. Nová Q5 je toho přímým důkazem. Tohle SUV střední třídy působí velmi prémiově, ale pořád si zachovává charakter daily driveru, kam se vejde celá rodina.
Auto působí robustním dojmem, a pokud máte 163 cm jako já, máte pocit, jak když stojíte vedle obřího tanku. Tanku, na němž designéři oproti staré verzi udělali pár výrazných změn. Na první pohled zaujme nová plochá osmiúhelníková maska chladiče s mřížkou, která má opticky působit jako žebra obklopená otvory přívodů vzduchu.
Zajímavý je i pohled zezadu, kde nejvíc oceníte koncovky výfuku ve tvaru lichoběžníku a nová koncová OLED světla, která si při koupi můžete naspecifikovat – co to znamená? Audi nabízí tři různé světelné podpisy – světla tak díky individuálně ovladatelným segmentům s trojrozměrným uspořádáním umožňují „rozsvítit“ třeba jen jejich část, a tím vytvořit váš unikátní „podpis“.
Třebaže si se sousedem pořídíte stejnou Q5, tak vaše koncová světla mohou svítit plně, a jeho například jen ve tvaru „mostu“. Ostatně světla svítí jinak i při změně jízdního režimu, ale to už je jen takový příjemný bonus.
Změna přišla i na předních světlometech, které jsou už v základu ledkové, a pokud si chcete připlatit, čekají na vás Matrix ledky. Jelikož je osvětlení adaptivní, nestane se vám, že v noci například oslníte naproti jedoucí řidiče – auto osvětlení plně přizpůsobí. Co na to říct – prostě nové vypiplané technologie a umění audiňáckých vývojářů.
I z vnitřku se vaše malé i velké já bude radovat. Při usednutí do ergonomicky tvarovaných sedaček se před vámi objeví ta technologická krása celého Audi. Elektricky nastavitelný volant, nádherně vykreslený displej, který skýtá nespočet režimů zobrazení.
A velký displej infotainmentu, který se nově ovládá dotykem (nebo hlasovým ovládáním, které celkem obstojně rozumí velké většině příkazů) a lze na něm nastavit vše přes hudbu až pro navigaci.
Díky bohu zmizelo to otočné kolečko ve středovém tunelu, kterým se displej dříve ovládal a nyní je nahrazeno přihrádkou pro nápoje. Opět kvituji manuální nastavení klimatizace, které je intuitivní.
Stejně příjemná je i práce s voličem automatické převodovky, který se pěkně drží a jde tam, kam má, celkem snadno. Součástí testovaného vozu bylo i nastavitelné vnitřní osvětlení, které dodává tomuto krasavci punc prestiže a elegance.
Místa nabízí Q5 obstojně, a to jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Nejvíce jsem ale ocenila velkolepost zavazadlového prostoru. Ujišťuji vás, že narvat tam několik plat sazenic rajčat a paprik (no co, zahrádkaření nepočká) nebyl žádný problém a ještě zbylo místo na klasická zavazadla. Na dovču se tam i se svými dvěma dětmi zabalíte bez problémů.
Tenhle dvoulitrový ďábel s výkonem 204 koní (v testované verzi) se dokonale předvedl i na silnici. Kromě skvěle vyváženého podvozku, který drží jak přibitý ve sportovním režimu, nabízí i vysoký komfort při jízdě na značně poškozených okreskách, kterých je v Česku habaděj, a to nezmiňuji, jak to vypadá na některých dálnicích, že.
Proto tak za sebe doporučuji si dokoupit vzduchové odpružení, protože prostě tu službu udělá velikou. Motor běží potichu, a i kdyby tomu tak nebylo, perfektně odhlučněná kabina vám umožní se slyšet, i když budete šeptat – dobře, to možná trošku přeháním, ale uvnitř je fakt ticho.
A protože si doba žádá co nejnižší spotřebu i u větších kubatur, výrobci sahají logicky po elektrifikacích. Námi testovaný mild-hybridní model tak dosáhl průměrné spotřeby 6,3 litru, což vůbec není špatné.
Jasně, Q5 není auto, se kterým byste mohli ohromovat okolí jeho rychlostí a hbitostí, ale je to elegán, který se v rychlejší jízdě sice vyzná, ale nevyhledává ji. Jedná se spíš o společníka na delší pohodlné cesty, které nechcete zbytečně vyhrocovat a při řízení se chcete na kolemjdoucí spíše usmívat.
A pokud chcete házet haura, tak si na svou vysněnou kvépětku nasaďte 20palcová kola (my je měli) a máte vystaráno. Prostě brutální tank no, ale v prémiové barvě!