Test Audi Q2 35 TDI quattro aneb Mlaďas, co (nejen) ženy nikdy nezklame

„Mládí vpřed a stáří budiž inspirací,“ tak by se dala nová Q2 lehce charakterizovat. Po faceliftu působí svěžím mladistvým dojmem, který je uzpůsoben především pro mladší generaci, ale interiér na vás dýchne takovou tou starou klasickou audinou, což potěší především technicky laděné jedince.
img_8750-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Tenhle malej SUV (je to tak dámy, můžete do něj nacpat na dovču o trošku víc kufrů) v rámci nového kabátu dostal do vínku updatované světlomety, takže už ve standardu se můžete těšit na LEDky.

Pokud máte chuť a peníze na hezčí „srandu“, Q2 vám nabízí i LED matrixová světla, která za sebe vřele doporučuji – ten rozdíl v reakci je tam prostě znát. V rámci zadního osvětlení jsou v nabídce v základu žárovky, ale zároveň lze za příplatek získat LEDky – když už, tak už.

Nový tvar přináší mnoho zajímavých detailů. Přednímu a zadnímu nárazníku dominují trojúhelníky, které v našem případě byly ve stříbrné barvě (specifikace S-line). Touto barvou také oplývaly C-sloupky, které dodávaly „kvédvojce“ na líbivosti a doplňovaly tak nádherně bílou barvu zbylé karoserie.

Musím se přiznat, že když jsem onen mix barev viděla na sluníčku, auto se úplně rozzářilo. Znáte to, my holky na ten vzhled prostě dáme. Pokud by se vám ale stříbrná barva doplňků nezamlouvala, Audi nabízí velkou škálu jiných barev, takže si ze svého crossoveru můžete udělat třeba jednorožce s „hřívou“ v barvě duhy.

Interiér si naopak zanechal vzhled a funkčnost z období před modernizací. Při usednutí do sedaček, které jsou vyrobeny, jak z kůže, tak z látky, si připadáte pohodlně a jste připraveni čelit tomu, co „kvé-dvojka“ nabízí.

Pod loketní opěrkou naleznete místo pro uložení mobilu, které zároveň nabízí bezdrátové nabíjení, dále „klasickou řadičku“, i když v automatu a držáky na nápoje. Na můj vkus je zde málo místa na serepetičky.

Nad tím vším už se tyčí ovládání klimatizace, které je jednoduché a intuitivní a výdechy klimatizace, které mají tvar kruhu a působí tak velmi netradičním dojmem. Celému středu pak vévodí displej infotainmentu, který sice není dotykový, ale pro jeho ovládání stačí otočný volič ve středovém tunelu. Doporučujeme automobil připojit k internetu za pomocí vašeho mobilního telefonu, získáte totiž pak mnoho možností, jak online svět dostat do jiné dimenze.

Všemu poté vévodí klasický volant plný, díky bohu, tlačítkových funkcích a displej budíků, ve kterém vždy najdete to, co potřebujete. Tady ten čistý design prostě chválíme – na displeji máte všechno a přeci vám to nepřijde přeplácané.

Tenhle dvoulitrový dieselový chlapák, který dokáže pohánět všechna čtyři kola, mě svými jízdními vlastnostmi překvapil. Absolvovala jsem s ním cca 500km jízdu po dálnici i okresních silnicích a všude držel jak přibitý, jízda v něm byla pohodlná a ani vnitřní hlučnost nebyla výrazná.

Převodovka S-tronic si s motorem vyloženě rozuměla, a nebylo ji vůbec co vytknout. S čím jsem byla spokojena, byla spotřeba. Při pohodové piánko jízdě s občasným dravým sešlápnutím jsem se dostala na 5,6 l/100 km, což je, řekněme si, hodně příjemné číslo.

A pokud vezmeme v potaz, že auto disponuje 55litrovou nádrží, dojedete hooodně daleko. Do toho započítejte ještě adaptivní tempomat a hlídání jízdního pruhu a nemáte tomuhle mazlíkovi co vytknout.

Řekněme si upřímně. Pokud se něco od začátku dělá dobře, není třeba v následujících updatech moc měnit. A to je přesně případ Audi Q2. Tenhle dravý společník uspokojí nejen náročné řidiče, ale i ty, kteří se chtějí kochat a přitom si užít pohodovou jízdu plnou emocí bez předsudků.

4.6.2021 7:02| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist