autoweb.cz > Audi > Audi A5 > Test Audi A5 Coupé 40 TFSI, gétéčka pro (ne)náročné
Test Audi A5 Coupé 40 TFSI, gétéčka pro (ne)náročné
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 8
Obhájit existenci základní motorizace Audi A5 Coupé je nelehký úkol. Za výrazně menší obnos peněz totiž můžete mít výkonnější a zábavnější sportovní auta, klidně s manuální převodovkou, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem, namátkou třeba Subaru BRZ, Mazdu MX-5 nebo Nissan 370Z.
Jenže druhým dechem je třeba dodat, že ne každý touží po řidičské nirváně spočívající v přesně trefeném meziplynu, zpěvném motoru vytočeném do omezovače a průjezdu zatáčkou dveřmi napřed. Pro ty, kteří už vyrostli z puberťáka v gentlemana, dává i tento motor smysl.
Pokud se taktéž ztrácíte v novém označení motorizací Audi, vězte, že pod kapotou se nachází čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 190 koní a točivém momentu 320 Nm, což jsou hodnoty, kterým neurazí, ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ideální na lenošivé korzování. Průměrná spotřeba se potom pohybuje kolem 7,5 l/100 km.
Stejně jako dražší verze, i nejlevnější A5 uvnitř potěší designově minimalistickou a kvalitně sestrojenou kabinou. Na všechno je lahoda sáhnout, všechny displeje mají krásně ostrou kresbu a základní látkové sedačky mají příjemný materiál. Prostě se tu budete cítit jako v Audi.
Jízdními vlastnostmi nenadchne, ale potěší všechny, kteří mají rádi podvozek rychlejší motoru. I bez pohonu všech kol dokáže výkon dobře přenášet na asfalt a nepřechází do výraznější nedotáčivosti. Podvozek navíc navzdory velkým 19″ kolům dobře filtruje nerovnosti. Je poněkud tužší, ale rány procházejí do kabiny příjemně tlumeně.
Ačkoliv základní Audi A5 Coupé jenom těžko probudí v řidiči emoce, je to příjemné gétéčko pro nenáročné, ve smyslu řidičských zážitků, zároveň ale pro ty náročné, kteří hledají kvalitu a prestiž značky se čtyřmi kruhy.