Test Audi A3 Sportback 40 TFSI e, plug-in hybridního machra s férovým odpichem

Nová generace „átrojky“ s moderní příchutí eko úsporných jízd aka plug-in hybridní technologií je něco, co mnohé potěší, ale taky některé zklame… Důvod? Ono totiž „Audi do zásuvky“ nepůsobí na první poslech úplně dravým dojmem. Opak je ale pravdou.
img_0887-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Než se ale dostaneme k samotné jízdě a ústrojí, pozornost si zaslouží vizuál celé A3. Jelikož si jako žena potrpím na barevném sladění, tak se mi testovaný kousek moc líbil – dostal totiž takovou zvláštně modrou barvu, kterou Audi označuje jako „Atol“. Spojení právě plug-in hybridu s touto barvou by mohlo evokovat například záchranu oceánů či jakýchkoliv vodních toků (pozn. spojení s modrou barvou). Za mě tedy naprosto skvělá volba.

A pak tu máme takovou tu klasiku u nových audinek, a to šestihrannou jednodílnou masku chladiče označovanou jako Audi singleframe. Mně pořád nepřestane fascinovat, jak brutálně moderně tenhle předek působí. Když k němu přidáte ta „hokejková“ světla a spodní část nárazníku, která je laděna do stříbrné barvy, máte tu robustně působícího dravce.

Při obcházení zjistíte, že designéři se vyblbli i na kolech. Působí totiž jako lopatky větrné elektrárny (a hle, opět spojení se šetrným přístupem k přírodě) a k autu se náramně hodí, stejně tak jako výrazně klesající C-sloupky.

No a i uvnitř to Audi umí. Při posazení do rádoby skořepinových sedaček, které kombinují kůži a textil, a jsou umně prošívané bílou nití, se cítíte jako v nějakém nadupaném sporťáku. Před vámi se tkví designově stejně prošitý kvalitní volant, který mi připadal větší než kdy jindy, ale třeba jsem byla v tu chvíli jen přecitlivělá. Pozornosti pak vévodí digitální přístrojová deska, která dokáže zobrazit několik rozhraní od plné mapy navigace až přes tok energie v autě, protože nezapomínejte, máte plug-in hybrid.

Prostřednímu prostoru poté vévodí obrazovka infotainmentu, která je postavená na klasickém audi rozložení, takže pokud jste už na jejich rozhraní zvyklí, okamžitě si poradíte. Displej nikde nevyčnívá a je hezky zasazen mezi lesklý plast a jeden výdech klimatizace, takže s palubkou si hrají do noty.

Při sjetí očima dolů se díky bohu opět objevuje manuální ovládání klimatizace, a ne žádná dotyková párty, která by vám nedej bože z auta mohla taky udělat chladící box.

Na druhou stranu mě trošku potrápila ale druhá sada tlačítek, kde bylo možné si volit i jízdní styly. Jelikož je posazena níž a tím pádem i trošku dál od mé ruky, tak jsem na to prostě pohodlně usazená do sedačky nedosáhla. Neříkám, že je to nějaký problém se předklonit, ale přeci jen, když už tak už.

No a nakonec jsme tu měli parádu v podobě voliče automatické převodovky v podobě klasického posouvače, který je usazen mezi leštěnými plasty, na kterých najdete kromě tlačítka start/stop i ovládání audia takovým zajímavým kolečkem, kterým můžete ovládat hlasitost pomocí kroužení prstů po jeho obvodu. Hned jsem si připadala jako správný DJ na house party. No, asi ne, ale Audi má za mě velké plus za tuhle zajímavou novinku.

Díky plug-in hybrid technologii máte na výběr z několika možností nabíjení. Pro nabíjení v domácích podmínkách je k dispozici kompaktní nabíjecí systém e-tron, který je tvořen kabelem pro připojení vozu a síťovým kabelem.

Pro nabíjení z veřejných stanic, dostanete kabel typu Mode 3, který je vhodný pro nabíjení prostřednictvím veřejných nabíjecích stanic při výkonu 11 kW. Se službou Audi e-tron Charging Service navíc získáte přístup k síti více než 150 000 veřejných nabíjecích stanic rozesetých napříč Evropou. Vzrůšo co?

S tichým vzrušujícím pocitem je spojeno i první nastartování vozu. Ne, neuslyšíte lautr nic. Je to samozřejmě dáno tím, že se zapíná elektromotor. Já jsem si zvolila kombinovaný režim jízdy, přišlo mi totiž velká škoda s tímhle „mackem“ jezdit jen na elektřinu.

A moje správnost volby se ukázala záhy – A3 totiž za to umí vzít i ve chvíli, kdy opravdu kombinuje ony dva motory. Jízda je dynamická, rychlá a hlavně pružná. To se děje i ve chvílích, když už je elektřina úplně vybitá a na scénu přichází pouze spalovací motor.

Auto je hbité, jde krásně za volantem, v zatáčkách drží jak přibité a podvozek je velmi dobře vyladěn tak, abyste si jízdu užili. Prostě je to mrštný kámoš s notnou dávkou jistoty. Jen by tedy do kabiny mohl pouštět při čistě spalovacím režimu méně hluku. Ale to mu za tu příjemnou spotřebu odpustíme.

A3 je prostě boží hračka. Hračka, kterou ale nesmíte zapomenout dobíjet, jinak se vám to nevyplatí. Ale jinak prostě spadá do kategorie aut, které chcete mít doma v garáži. Kolikáté to už bude auto? Hmm u mě by to bylo asi padesáté… ale vážně, chcete-li jezdit úsporně, volte A3. Chcete jezdit dravě a dobře u toho vypadat, volte A3. Čím že máte jezdit? To už přeci sami víte…

8.7.2021 9:30| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist