autoweb.cz > Audi > Audi A3 > Test Audi A3 Sportback 35 TFSI: Luxus pro mladé a bohaté
Test Audi A3 Sportback 35 TFSI: Luxus pro mladé a bohaté
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
Nová Audi A3 je posledním a nejnovějším představeným vozem skupiny Volkswagen Group, stojící na modulární platformě MQB, která měla svou unifikací při vývoji ušetřit koncernu obrovské peníze. Kromě A3 na ní samozřejmě stojí i Oktávka, Leon a Golf.
Exteriér působí čistým a ostrým dojmem. Pozornost padá hlavně na světlomety, které se jakoby zakusují do kapoty. Ačkoliv mnozí mí kolegové tvrdí, že design ničím novým nepřekvapil, mně přijde naopak čistší a takový „hebký na omak“, víte, co tím myslím?
Prostě máte pocit, že tvary jsou lehce zpracované a oku lahodící. Ostatně mně se Single Frame maska a vytažené blatníky prostě zamlouvají. Navíc má na sportovním vzezření samozřejmě i svůj podíl S-line packet, takže co víc si přát?
Co se týká vnitřku, nabyl nového svěžího uchopení. Prvotní překvapení přichází při nasednutí do sedaček. Jsou pěkně nízko posazené, a tak příjemně tvrdé, takže vám na delších cestách nebudou vůbec nepohodlné, ba naopak. Navíc, což ocení právě mladá generace, jsou vyrobené z recyklovaných plastových lahví – takže vidíte, třídit se vyplatí.
Klasický volič automatické převodovky nahradil jakýsi joystick, který se perfektně ovládá a působí futuristickým dojmem. Přepínání je tak jednoduché a vychutnají si ho i ne moc zarytí fanoušci automatů. Kolem něj pak lze najít dotykový ovladač multimédií a startovací tlačítko. Nenadchne, ale ani neurazí, už je to u takových aut prostě standard.
Co jsem si ale zamilovala, jsou ty všudypřítomná tlačítka (víte, z předchozích testů, že si na tom prostě ujíždím). Stisknutelné buttony použité na všechny důležité funkce, a hlavně na klimatizaci, to je něco pro mě.
Oceňuji také jejich logické umístění – znáte to, u některých vozů, někde na dotykové obrazovce, nebo bůhvíkde na přístrojovce něco hledáte, a pak to naleznete tam, kde byste to fakt nečekali. Tady je to balzám na duši.
Abychom ale displejům nekřivdily, mají pěkné vyskreslení a jsou logicky nastavitelné. Jejich design sedí do nově laděné přístrojové desky jako hrnec na prdel. Pardon. Mimochodem přístrojovka působí v A3 mnohem luxusnějším dojmem než v předchozích generací.
Všude je hodně leštěného plastu (to já můžu), a dokonce i výdechy klimatizace, které samy o sobě působí výrazně, jsou do přístrojovky zasazeny velmi kompaktně. Nakonec zmiňme kulatý sportovní volat ideálně padnoucí do ruky, který si k tělu můžete přitáhnout až nezvykle blízko.
A co jízda? „Átrojka“ nabídla svěží jízdu s nádechem sportovna. Hodí se perfektně pro každodenní přesuny z bodu A do bodu B, které jsou plynulé, občas dravější, ale nemůžete po něm chtít, abyste na dálnici předjeli kde koho jen prostým rychlým sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze – ono vám to ve finále pomůže, ale ten prvotní odpich není tak srdcervoucí.
Trošku mu prostě chybí ta čistě sportovní dynamika, ale na druhou stranou to kompenzuje plynulostí a při normální jízdě spotřebou kolem šesti litrů (ta dynamičtější vám z nádrže ubere 9 l/100 km).
Pro podvozek pak neexistují žádné nerovnosti, v tomhle ohledu Audi fakt vede, takže se s ním dokážete pohybovat téměř po jakémkoliv povrchu, a o vaše pozadí bude dobře postaráno.
Takhle, tenhle šmudla není zrovna nejlevnější, ale stojí za koupi, pokud se chystáte házet masírky po okolí, a zároveň se pěkně a pohodlně svézt. Svým řízením vám učaruje a svou rychlostí potěší. Nic jiného od Audi A3 Sportback nepotřebujete… A to, že se vám bude líbit, je přeci jasné.