autoweb.cz > Audi > Audi A3 > Audi a3 limuzína > Test Audi A3 35 TDI S Tronic, malé limuzíny s úsporným motorem
Test Audi A3 35 TDI S Tronic, malé limuzíny s úsporným motorem
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8.8
Kompaktní sedany jsou v prémiovém segmentu oblíbenou volbou zákazníků, kteří chtějí luxusně vypadající auto za ještě docela lidové peníze. Audi A3 se s tříprostorovou karoserií vyrábělo už v minulé generaci a nechybí ani v nabídce karosářských verzích nejnovějšího modelu.
Malý sedan tak můžeme považovat za vstup do světa limuzín s čtyřmi kruhy ve znaku. Vyzkoušeli jsme jej a zjistili, jak jezdí s „typicky českou motorizací“, kterou je dvoulitrový turbodiesel.
Audi A3 sedan je typický kompaktní sedan, ale sama automobilka o něm mluví jako o limuzíně a toto označení také oficiálně používá. Audi A3 Limuzína, jak se verze sedan jmenuje celým jménem, je konkurentem vcelku oblíbených vozů BMW 2 Gran Coupé a Mercedes-Benz CLA a podle nás je nejlépe vypadajícím autem z této trojice.
Zakulacený design moderních Mercedesů se nemusí líbit každému a dvojkový čtyřdveřový bavorák zase působí až příliš asijským dojmem. U testovaného auta se však nebavíme o úplném základu, nýbrž o příplatkovém balíčku S Line.
Nová á-trojka ale bude nejčastěji srovnávána se svým koncernovým sourozencem Volkswagenem Golf, protože z něj technicky vychází. Ne, to ale neznamená, že za svoje peníze dostanete jen dražší Golf s prestižnějším znakem.
Kdyby Vám někdo zavázal oči a usadil Vás za volant, zřejmě byste ani nepoznali, že sedíte v sourozenci běžného koncernového modelu. Pozice za volantem s nízkým posezem je velmi podobná Golfu, ale jinak je v interiéru A3 všechno jinak.
Dotykový displej infotainmentu MIB3 a virtuální kokpit tady sice jsou, ale kde Volkswagen ve větší míře používá dotykové ovládání, tam se A3 přiklání ke klasickým tlačítkům. Obyčejné ovládání klimatizace najdete i po hmatu a ani tlačítka pro vypnutí systému stop/start a nastavení jízdních režimů nemusíte hledat kdesi v infotainmentu.
Uživatelsky příjemnější je i USB připojení, protože zatímco Golf přijel s nejmodernějším USB-C, audina má v přihrádce před voličem automatu typy A i C.
Audi A3 ve verzi Limuzína není limuzínou v pravém smyslu, což nepochybně poznáte na zadních sedadlech. Jako v každém autě na platformě MQB se ale i člověk většího vzrůstu snadno posadí sám za sebe a bude mít dostatek místa před koleny.
A teď jen pro zajímavost: rozvor náprav sedanu s hodnotou 2 636 milimetrů je stejně dlouhý jako u standardního hatchbacku, ale s délkou téměř 4,5 metru je sedan o 152 milimetrů delší a s výškou 1 425 milimetrů je o 24 milimetrů nižší. Největší přínos prodloužené délky pak naleznete pod víkem zavazadelníku, který má objem zvětšený na 425 litrů (Sportback má 380 litrů).
Za modelovým označením 35 TDI se ukrývá známý čtyřválec 2.0 TDI Evo s výkonem 110 kW/150 koní a točivým momentem 360 newtonmetrů, který je možné párovat s manuální i automatickou převodovkou S Tronic (za příplatek), ale nikoliv s pohonem všech kol.
V dnešní době úsporných zážehových motorů vám dražší turbodiesel nemusí dávat smysl, ale přiroste vám k srdci díky silnému zátahu z hodně nízkých otáček. Naopak ale není tak kultivovaný, jak by měl být. Sedmistupňový automat motor často posílá do nízkých otáček, ve kterých pak duní a hlučí do interiéru.
Pokud patříte k úsporným řidičům, pak si vás dvoulitrový turbodiesel získá svou nízkou spotřebou, se kterou se maximální dojezd na jedno na tankování blíží 1 000 kilometrů. Během týdenního testování s častým ježděním po Praze se naše průměrná spotřeba paliva pohybovala okolo 4,5 litru na 100 kilometrů a ani při svižnějším tempu nepřekročila hranici 5 litrů.
K tomu si připočtěte výborně komfortní podvozek a skvělé odhlučnění interiéru. I přestože si koupíte dražší auto, než jsou koncernoví sourozenci Volkswagen Golf nebo Škoda Octavia, dostanete úžasné auto pro každý den.
Nazývat kompaktní sedan Audi A3 limuzínou se nemusí zdát nejvhodnější, ale v moderním automobilovém průmyslu najdeme i kontroverznější pojmenování. Na našich silnicích bude tento vůz spíše vzácností, ale mohl by být zajímavou volbou pro zákazníky se zájmem o prémiové značky, kteří touží po prestižně vypadajícím menším sedanu na delší cestování. To je ve spojení s nízkou spotřebou paliva asi největším lákadlem prodloužené á-trojky.
Horší je to však s cenou, protože kompaktní sedany prémiových značek mají také prémiovou cenu. Zatímco úplně základní sedan se zážehovou motorizací 30 TFSI stojí 690 900 Kč, za námi testovanou verzi 35 TDI S Tronic S Line zaplatíte nejméně 955 900 Kč a se spoustou příplatků pak vychází na 1 301 100 Kč.