Tesla Model 3 na prvním roadtripu: Spousta dětských bolístek

Model 3 se konečně začíná dostávat do rukou prvním běžným zákazníkům. Jeden z nich vzal vůz na pořádný výlet napříč Spojenými Státy a otevřeně mluví i o těch temnějších zkušenostech se svým vozem.
26023824_855204211317716_1847594567011381621_o-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: https://www.facebook.com/tsla3/

Elektromobily Tesla jsou úžasné. Tedy, pokud na nich náhodou všechno funguje správně. Model S ani Model X nejsou pověstné zrovna svou spolehlivostí a různé průtahy ve výrobě Modelu 3 také nevěstily nic dobrého. První vozy se k rukám zákazníků dostaly sice už před pár měsíci, teprve nyní se však vozy dostaly k zákazníkům bez napojení na samotnou automobilku. A právě jeden z nových majitelů jménem You You Xue se rozhodl se svým čerstvým Modelem 3 procestovat naskrz Spojenými státy, setkat se s příznivci vozu a zájemcům nabízí i testovací jízdu. O své zkušenosti se navíc rozhodl podělit na své facebookové stránce.

Drobné problémy začaly vystrkovat růžky už den po převzetí vozu, kdy vůz začal hlásit problémy se systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. Následovalo zjištění, že vůz při překročení časového pásma neumí správně aktualizovat čas, dále software vozu opakovaně rozpoznal chybu v systému airbagů, kterou pravděpodobně způsobovalo používání 12V zásuvky. Začala také zlobit dvířka portu nabíjení a začalo se ozývat chrastění od stěračů, které zároveň nechávají na skle šmouhy.

První návštěva v servisním centru po čtyřech dnech na cestě moc problémů nevyřešila – s Modelem 3 zatím nikdo nemá příliš zkušeností, takže chyby byly diagnostikovány a odeslány k vyhodnocení. S dalšími kilometry se začaly objevovat i další chyby. Začalo zlobit ozvučení auta – na konci přehrávání písniček či při ukončení hovorů se začalo ozývat hlasité pištění, vyvstaly problémy se zavíráním víka kufru, dotyková obrazovka začala špatně rozpoznávat dotyky a gesta, přestala fungovat tlačítka na volantu a zásuvka na 12 V nakonec odešla úplně.

Ze začátku se objevilo i několik problémů s autopilotem, který by měl být dostatečně vyspělý na to, aby dokázal na cestě fungovat zcela samostatně. Majitel popisuje, že se auto nejdřív dvakrát pokusilo sjet ze silnice do příkopu, následně po pár stovkách kilometrů sice detekovalo správně čáry na silnici a zobrazilo je na displeji, ale přesto mezi nimi začalo bez zjevného důvodu přejíždět a na konec o pár kilometrů dále přestalo detekovat dělící čáru mezi druhým a třetím pruhem. Auto v ten moment začalo považovat oba pruhy za jeden extra široký a začalo přejíždět mezi nimi. V následujících dnech však problémy podle všeho ustaly – s velkou pravděpodobností kvůli pohybu na cestách s kvalitnějším značením.

Ale fungující věci nejsou v autě vždy stoprocentní. Uživatelské prostředí občas usekává varovná hlášení, obraz zadní kamery je trhaný, stěrače nemají vlastní fyzický ovladač, ale musí se ovládat na dotykové obrazovce. Pokud při zapnutém autopilotu sešlápnete plynový pedál, můžete auto zrychlit – pokud však překročíte rychlostní limit autopilotu, vypne se po zbytek jízdy a bude jej možné znovu aktivovat až po zastavení vozidla. Spoustu problémů by mohl vyřešit update softwaru vozu. Ten však zabere něco kolem 45 minut a nelze jej provést během nabíjení vozu.

Dlouhá cesta navíc umožnila majiteli vypozorovat chování baterií, respektive pokles jejich výkonnosti, v různých teplotních podmínkách. Přestože Tesla tvrdí, že velmi teplé nebo naopak velmi studené podmínky mohou ovlivnit dojezd o 15 %, realita je trochu jinde. Nejlépe vůz fungoval v teplotách od 20 do 30 °C, kde spotřebovává 152,78 Wh/km. S klesající teplotou efektivita postupně klesá a auto spotřebovává 211,27 Wh/km, tedy skoro o 40 % více energie na kilometr.

Automobilka majitele skrze jeho facebookovou stránku sleduje a snaží se mu s jeho problémy vypomoct a vůz odladit. Přestože si snahy ze strany automobilky cení, podle jeho vlastních slov by byl radši, kdyby auto vyjelo z fabriky odladěné a on nemusel na cestě dělat pokusného králíka. Pikantní je, že Tesla zakazuje svým zaměstnancům účastnit se s firemními kusy Modelu 3 těchto setkání a předvádět je potencionálním zákazníkům – povoleny jsou pouze oficiální setkání v režii automobilky samotné.

Přes slušnou hromádku problémů je majitel z auta, zdá se, nadšen. Roadtrip nadále pokračuje i v novém roce, takže je docela možné, že se objeví ještě další zajímavé postřehy.

4.1.2018 6:01| autor: Martin Kusyn | zdroj: https://www.facebook.com/tsla3/

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist