autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 3008 > Team Peugeot Total se chce odvolat proti penalizaci posádky Sainz/Cruz na Dakaru
Team Peugeot Total se chce odvolat proti penalizaci posádky Sainz/Cruz na Dakaru
SALTA – CARLOS SAINZ & LUCAS CRUZ
Soutěžící č. 254, který jel na čtyřkolce, podal stížnost na posádku Sainz/Cruz, o které tvrdí, že se chovala nebezpečně na kilometru 184 měřeného úseku SS7. V důsledku této stížnosti byl Carlos Sainz požádán, aby se v pondělí 15. ledna v Saltě (Argentina) dostavil před sportovní komisaře. Poté, co se seznámil se stížností, zpochybnil tvrzení, že došlo ke kontaktu s konkurentem a místo toho zdůraznil, že se mu svou reakcí podařilo zabránit kolizi, která by vzhledem k rychlosti, při níž by ke střetu došlo, měla velmi vážné následky.
O několik hodin později pořadatelé Rallye Dakar udělili posádce vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303 penalizaci 10 minut. Team PEUGEOT Total následně oznámil svůj úmysl odvolat se proti tomuto rozhodnutí, které pokládá za neodůvodněné a nespravedlivé.
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303): „Jsem velmi rozzloben tímto rozhodnutím. Verze událostí, které popsal jezdec čtyřkolky, neodpovídá skutečnosti. Moje konání naopak znamenalo, že jsme se vyhnuli nehodě. Omlouvám se za to, co se mu stalo, ale ve skutečnosti když jsem se k němu přiblížil, aktivoval jsem systém Sentinel. Přesunul se k jedné straně a podíval se na mě. Bylo tam spousta místa, ačkoliv cesta byla velmi blátivá. Poté ztratil kontrolu a vrátil se do směru. Uhnul jsem, abych se mu vyhnul, a přestože to bylo velmi těsné, nedošlo mezi námi k žádnému kontaktu. Etapu dokončil na 12. místě. Kdybychom se navzájem dotkli, samozřejmě bych zastavil. S rozhodnutím pořadatelů naprosto nesouhlasím.“
Bruno Famin, ředitel sportu PEUGEOT: „Toto rozhodnutí je naprosto nepochopitelné. Ve složce o rozhodnutí není uvedeno nic konkrétního a vše je založeno jen na tvrzení proti tvrzení. Pokud jde o nás, je zcela jasné, že mezi čtyřkolkou a vozem nedošlo k žádnému kontaktu. Kdyby to proběhlo tak, jak tvrdí jezdec čtyřkolky, zcela jistě by tady teď nebyl a nemohl o tomto incidentu mluvit, vzhledem k rychlosti vozu. Všechna naše data podporují Carlosovu verzi události. Carlos se vždy choval bezvadně. Jezdec, který tvrdí, že jeho čtyřkolka byla poškozena, skončil v měřeném úseku na 12. a v následujícím na 10. místě, což byla druhá polovina maratónské etapy. Tato 10minutová penalizace je naprosto svévolná.“
„Komisaři potrestali Carlose za to, že nezastavil, ale nedošlo k žádnému kontaktu. Navíc, i kdyby Carlosovo chování zasloužilo potrestání, mělo by mít spíš podobu pokuty, než časové penalizace, protože takto svévolně udělená ovlivňuje průběh soutěže. Takže samozřejmě jsme oznámili náš záměr se odvolat. V důsledku toho je pravděpodobné, že v sobotu v Cordobě nebudeme vědět, kdo je vlastně vítězem Dakaru 2018. Nehledě na principiální otázku celé záležitosti je vzhledem k náročné povaze etap, které nás čekají během několika následujících dní, vedení o 1 h 06 min něčím naprosto odlišným od situace kdyby vedl o 56 minut.“
CELKOVÁ KLASIFIKACE PO 8. ETAPĚ
Vzhledem k odvolání je celková klasifikace stejná jako po 8. etapě.
1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 27 h 04 min 0 s
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 h 06 min 37 s
3. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 13 min 42 s
4. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 23 min 0 s
5. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 37 min 09 s
6. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2 h 28 min 36 s
7. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 h 43 min 30 s
8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +2 h 55 min 42 s
9. Peter Van Merksteijn (NLD)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +4 h 59 min 41 s
10. Nicolas Fuchs (PER)/Adrian Mussano Fernando (ARG), Borgward 4WD, +6 h 34 min 09 s
39. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +44 h 46 min 05 s
PŘÍŠTÍ UDÁLOSTI
10. etapa (úterý 16. ledna): Salta – Belén. Ze 795 km je 372 km měřených úseků. Zítra se pojede 795 km ze Salty do Belénu. Je zde 372 km dlouhý měřený úsek, který začíná dunami a rozsáhlou písečnou plošinou a končí přejezdy řeky, kde o výsledku může rozhodnout navigace. V průběhu etapy budou soutěžící protínat cestu asistenčních vozidel, kterým bude poprvé umožněno zasáhnout během etapy.