autoweb.cz > přívěsný vozík za auto > Takto vypadá Rolls-Royce mezi „plaťáky“. Má všechno a bez námahy do něj dáte kdejaký supersport, ale stojí jako Škoda Superb
Takto vypadá Rolls-Royce mezi „plaťáky“. Má všechno a bez námahy do něj dáte kdejaký supersport, ale stojí jako Škoda Superb
Stejně jako auta má své kategorie i trh s přívěsy pro jejich přepravu. A stejně jako u osobních vozů umí být i tento segment nemotorových vozidel pěkně pestrý. Spoustě lidí samozřejmě vystačí kdejaký obyčejný plaťák, na který se požadované auto vejde a který dané auto unese, ale ne každý chce být takto skromný. Ti nejnáročnější možná vezmou útokem aktuální novinku renomované společnosti Brian James Trailers pojmenovanou jako RT7. Právě ta představuje něco jako Rolls-Royce mezi plaťáky.
Zkratka RT7 znamená Race Transporter 7 a jak asi tušíte, novinka navazuje na Race Transporter 6. Má ale celou řadu změn a vychytávek a především je o 200 kg lehčí. Tato drobnost umožní naložit na přívěs o něco těžší auto, což se v dnešní době hodí. I výrobci přívěsů si všimli, že současné vozy jsou čím dál větší a čím dál těžší. Tím spíš, pokud se budeme bavit o hybridech a elektromobilech.
Nemusíte na něj ani sáhnout
RT-sedmička je uzavřený přívěs, přičemž má jít o první běžně nabízený přívěs, který má zadní dveře i zadní rampu ovládané elektricky pomocí bezdrátového dálkového ovládání. Až budete tedy nakládat nebo vykládat svoje Ferrari F40 či Lamborghini Diablo, na zašpiněnou zadní část nebudete muset ani sáhnout. A to se určitě hodí.
Kvůli elektrickému pohonu má přívěs vlastní baterii, která napájí ještě také osvětlení nebo naviják. S baterií je možné přes bluetooth propojit chytrý telefon, takže budete mít přesný přehled o jejím nabití. Současně lze přívěs přepnout do režimu, kdy ho bude napájet automobil, ke kterému je připojený. Zájemci o přepravu nejnižších supersportů pak mohou dokoupit funkci, díky které se celý přívěs nakloní směrem dozadu.
Další zajímavostí přívěsu RT7 je pak ještě podlaha. Ta je vyrobena ze speciálního kompozitu, který je podstatně lehčí než tradiční řešení a který současně nabízí daleko lepší přilnavost, takže převážené auto lépe drží. Jenže tato podlaha je zároveň mnohem dražší, nicméně v tomto případě jde o součást standardní výbavy.
Testy sportovních vozů
Dvě délky, dvě výšky a cena přes mega
Společnost Brian James Trailers nabízí RT7 ve dvou délkách. Kratší provedení měří 5,5 m a šířka ložné plochy je 2,1 m, delší verze má 6,0 m a vnitřní šířku 2,3 m. Obě verze jsou k dispozici v lehčí variantě s dvojicí náprav, sáhnout můžete také po šestikolovém provedení a k dispozici je i zvýšená varianta, aby se vám do toho dobře vešel i nějaký ten Urus nebo Cayenne Turbo.
Karoserie přívěsu mimochodem pochází od společnosti Quantum Mouldings. Tisková zpráva připomíná, že ta stejná společnost stojí také za karoserií brutální placky Ultima RS.
Na rovinu, tenhle přívěs je vážně nádherný, ale logicky není levný. Nejdostupnější provedení startuje částkou v přepočtu zhruba 730 tisíc, vrcholnou variantu pořídíte od 1,1 milionu. Obě částky jsou samozřejmě bez daně.