Tajné záběry BMW M6!

507 koní, sedmistupňová převodovka a pořádně rozlobená vizáž udělají z M6 jedno z nejžhavějších GT na silnici.

Jestliže byl u BMW tento rok ve znamení M5 a 1. řady, ten příští si pro sebe už teď rezervuje nová generace trojky a chystaná M6, se kterou se značka po šestnácti letech vrátí k vrcholnému provedení šestkového kupé.

Stejně jako v případě M5 se i M6 na veřejnosti poprvé objeví s označením Concept, a to na autosalonu v Ženevě na jaře příštího roku. Jak už ale v tomto roce dokázala M5, koncept by měl být téměř identický se sériovou verzí, jejíž premiéra se plánuje na autosalon ve Franfurtu v září 2005. V prodeji by se tak mohla objevit v posledních měsících příštího roku.

O budoucí povaze M6 do velké míry napovídají záběry z testování na Nurburgringu, převzaté z finské stránky www.carfreaks.net, ale i současná podoba nové M5, se kterou bude mít M6 leccos společného.

V první řadě jde hlavně o vysokootáčkový pětilitrový vidlicový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm. Stejná ale bude i sedmistupňová převodovka SMG s řazením pod volantem a další komponenty rozvodového systému, včetně M diferenciálu s proměným prokluzem. Je možné očekávat i tlačítko Power u řadicí páky, se kterým může řidič v M5 po nastartování přepnout z automaticky nastaveného čtyřsetkoňového výkonu na plnou dávku 507 koní.

Na fotkách je jasně vidět celkové snížení výšky a také protažení předního a zadního nárazníku dolů k silnici. Vedle větších průduchů na přední masce a znáčku M6 na předních blatnících a zadní kapotě budou neklamným rozlišovacím znakem i čtyři koncovky výfuku a velká devatenáctipalcová kola, která mají u M5 rozměr 255/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Při srovnání hmotnostních rozdílů mezi 330Ci a M3 a také 545i a M5 lze odhadovat, že váha M6 naroste oproti 645i o zhruba 110 kg, čímž by se dostala na rovných 1800 kg (u BMW počítáno s 90% paliva v nádrži, 68kilogramovým řidičem a 7 kg zavazadel). S tím by se M6 dočkala poměru 282 koní na tunu (M5 má 277 k/t) a mohla by tak stáhnout dobu zrychlení z nuly na sto o jednu desetinu na 4,6 sekundy. Mluví se i o odlehčené verzi CSL, která by těch sto kilo srazila použitím karbonových dílů a odmítnutím řady prvku z luxusní výbavy, ale s jejím nástupem se počítá až s dvouletou prodlevou.

Nejvyšší rychlost bude tradičně omezená na 250 km/h, i když bez omezovače bude opravdová maximálka ležet daleko za třísetkilometrovou hranicí.

V interiéru lze očekávat stejné materiály a výbavu jako u M5, i když například světlé dřevěné obložení palubní desky a dveří, jak ho předváděla premiérová M5 před několika měsíci v Paříži, se podle nás k pětisetkoňovému kupé příliš nehodí. V nabídce ale bude řada dalších povrchů a barev, ze kterých si každý vybere to pravé.

Ve veledůležité otázce ceny tipujeme částku od 3,3 do 3,5 milionu korun. Vycházíme z toho, že za skok od 330Ci k M3 si továrna účtuje 650 tisíc; rozdíl mezi 545i a M5 je 800 tisíc. Šestka je v porovnání s 5. řadou cenově ještě výš (645i stojí 2,4 milionu) a podle zaběhnuté praxe by měla být M6 ze všech emkových aut nejdražší. Na trhu se bude potýkat hlavně s kupátky CL a SL AMG od Mercedesu, Maserati Coupé a Jaguarem XKR. Kdybyste ale měli zůstat v Bavorsku, nejtěžší rozhodování určitě bude mezi ní a 997 Carrerou S.

redakce autoweb.cz

26.11.2004 1:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist