Tajné projekty: Ferrari 600

Nástupce 575 Maranella bude mít více výkonu i více místa. Šestilitrový dvanáctiválec mu dá až 600 koní.

Začátkem příštího roku se na autosalonu v Ženevě pravděpodobně odhalí nový model od Ferrari, nástupce současného 575 Maranella. Podle dostupných informací ponese název 600 Imola nebo 600 Maranello, který odpovídá zvětšenému objemu motoru ze současných 5,7 l na rovných šest litrů. Pokud zůstane u označení Maranello, bude tím pokračovat ve směru daném původním modelem 550 z roku 1996, pojmenovaném po domovském městě továrny. Imola je naopak název okruhu, na kterém se v Itálii jezdí Velka cena San Marina. Itálie je spolu s Německem jedinou zemí, ve které se jezdí F1 dvakrát ročně.

Nový model bude mít společný základ karosérie se současným 612 Scaglietti, největším Ferrari historie. Téměř pětimetrové délky sice dosahovat nebude, ale s delším rozvorem kol bude mít ve srovnání s dnešním 575 prostornější interiér a také více místa pro zavazadla. Ani v největším modelu 612 ale není vzadu místa nazbyt a Imola/Maranello nijak nevybočí z klasického pojetí 2+2.

Šestilitrový atmosférický dvanáctiválec bude mít určitě vyšší výkon, než jaký má dnes 575 se svými 515 koňmi. Podle některých odhadů by se mohl díky vysokým otáčkám s omezovačem pod osmi tisící dostat až na poměr 100 koní/litr, což by celkově znamenalo výkon šest set koní. Reálnější předpoklady se však pohybují kolem 560 až 580 k. Na jízdní vlastnosti však bude mít velmi pozitivní vliv i to, že se díky použití hliníkového rámu a karosérie podaří uchovat hmotnost na stávající hodnotě kolem 1730 kg, což může znamenat pouze vylepšení současných jízdních výkonu, jaké předvádí 575 (nejvyšší rychlost 325 km/h a 0-100 km/h za 4,2 sekundy).

Stejně jako u všech ostatních současných ferrari lze i v případě 600 očekávat, že většina zákazníku se rozhodne pro šestistupňovou převodovku F1 s pádly pod volantem. Pokud se bude i příští model držet přetrvávající tradice Ferrari, zachová v nabídce i základní klasické ruční řazení s odkrytou kulisou. Karbonové brzdy budou stále za nemalý příplatek.

Ferrari 600 se do výroby dostane zhruba v polovině příštího roku, dlouhých deset let po premiéře prvního modelu 550 Maranello.

Marek Nastoupil

16.8.2005 5:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist