autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo 8C Competizione > Alfa Romeo 8C Spider > Alfa Romeo 8C Spider
Alfa Romeo 8C Spider
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Tohle je Alfa Romeo 8C Spider a je to skutečně velmi opojný mix retro designu inspirující se u klasických vozů Alfa Romeo se šťavnatými součástkami ze skladu Ferrari. Zní to příliš dobře, než aby to byla pravda? No, špatnou zprávou je, že cena přesahuje 5,4 milionu, bude jich jen 500 a skoro všechny jsou již vyprodány.
Jak vypadá?
Může se zdát, že za Alfu Romeo by pět a půl milionu zaplatil jen blázen. Ale jakmile váš zrak spočine na 8C Spider, hned vám bude jasné, že stojí za všechny peníze. Verze bez střechy má skutečně zaděláno na to, aby se stala jedním z nejhezčích aut, která byla kdy vyrobena.
Retro design předních světel a rozměrné masky chladiče mísí styl s funkcí, vzadu pak drama pokračuje se čtyřmi koncovkami výfuku a jednoduchými kulatými světly. Proporce 8C Spider jsou tak velmi dobře vyvážené s dlouhou zakulacenou kapotou, vysokými boky a krátkým zadkem. Z této Alfy Romeo se automaticky stává auto, které prostě chcete jen proto, jak vypadá. Je to umělecké dílo z oceli a karbonových vláken.
Jaká je uvnitř?
Kabina 8C Spider je pro Alfu klasická. Dvoumístný interiér je zaměřen především na řidiče spolu s výrazným panelem budíků, který z přístrojovky trčí přímo na vás. Není tady ani žádná řadící páka, místo toho na středovém panelu najdete mnoho knoflíků, kterými uvedete atmosférický osmiválec 4,7 l pod přední kapotou do chodu a kterými nastavíte režimy převodovky. Nad tím vším je několik přepínačů – a jedním z nich sundáte téhle Alfě střechu.
Jak se řídí?
Zmáčkněte startovací tlačítko a osmiválec 4,7 l původem od Ferrari se probudí k životu. Je to pěkně znějící jednotka, která je srdcem celého auta a zintenzivňuje zážitek z něj. Zvuk má evokovat melodii legendárních závodních vozů Alfa Romeo a zatímco není nikdy hrubý, je stále dost výrazný a důstojný.
Neutrálně vyvážený podvozek má rád plynulou jízdu, nabídne pak plno přilnavosti uprostřed zatáčky. Alfa 8C Spider zatáčí ochotně a čistě směřuje k apexu. Příliš mnoho plynu ve výjezdu vyvolá přetáčivost (jak jinak), která jde ale poměrně snadno kontrolovat díky rychlému řízení a také jemným a citlivým zásahem protiprokluzu.
Převodovka k tomu všemu pasuje. Přepněte ji do manuálního režimu a můžete řadit karbonovými pádly pod volantem. Lepší je ale stisknout tlačítko sportovního režimu, ve kterém vám umožní motor točit až do červeného pole. Také pak řadí o poznání rychleji.
Je působivé, že se podvozek skoro neotřásá a auto nikdy nepůsobí přetíženě, když se snažíte vyprovokovat co největší příčné zrychlení. Karbon-keramické brzdy nabízí konzistentní účinek bez vadnutí i při zpomalení z vysokých rychlostí, ale pedál musíte stlačit větší silou, abyste poznali jejich skutečnou účinnost.
Verdikt
Na trhu je k dispozici jen velmi omezené množství aut k odběru, což vytváří nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. Jestli jste tedy multimilionářem nebo čerstvým výhercem v loterii, upalujte ihned do showroomu Alfy Romeo. Určitě nebudete zklamáni.
Bryce Richards, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Alfa Romeo 8C Spider |
---|---|
0-100 km/h (s) | 4,4 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 4691 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní, samosvor |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 331 kW / 450 k při 7000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 480 Nm při 4750 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 290 |
Objem nádrže (l) | 88 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4381 |
Šířka (mm) | 1894 |
Rozvor náprav (mm) | 2645 |
Ceny | |
Základní cena modelu | vyprodáno |