autoweb.cz > Suzuki > Suzuki v Tokiu: Hybrid Swift a pár šíleností
Suzuki v Tokiu: Hybrid Swift a pár šíleností
Tokijský autosalon je pro japonské automobilky už tradičně místem, kde se mohou uvolnit a předvést své nejbláznivější nápady. Nezapomínají ani na rozumnou stránku věci, a tak bude na stánku Suzuki stát Swift s elektrickým pohonem a malým spalovacím motorem připojeným na generátor. Malý koncept Regina vedle něj vypadá méně konvenčně, také ten však čeká sériová výroba. Studie je raným předobrazem chystaného globálního modelu. Konečně dvoumístný elektromobil Q-concept zosobňuje vizi městské osbní přepravy a v této podobě se do ulic téměř jistě nevydá.
O Swiftu EV Hybrid vám nic moc víc nepovím. Měl by zatím objíždět svétové autosalony, k sériové produkci se podle všeho ještě neschyluje. Auto ujede na baterii asi 20-30 kilometrů, dál si bude vyrábět elektřinu spalovacím motorem.Regina je po všech stránkách zajímavý stroj. Už proto, že váží jen 730 kilogramů. Pohání ji zatím nespecifikovaný malý spalovací motor. U Suzuki se zaměřili na spotřebu auta a hmotnost je jen jedním z projevů této skutečnosti, auto vyzařuje velký důraz na aerodynamiku. Odpor vzduchu by měl být menší o deset procent, Japonci slibují emise oxidu uhličitého v krajním případě až 70 gramů na ujetý kilometr.
Q-concept není ničím víc než vozítkem do města, tolik podobným mnoha dalším z celého světa. Ani jeden z podivně koncipovaných, zjevně drahých a neperspektivních strojů nemá v současnosti velkou šanci na výrobu. Jde pouze o pokus nahlédnout do budoucnosti. Q-concept nabízí několik uspořádání interiéru, za řidiče se vejde buď jeden dospělý, dvě děti, nebo náklad. Dojezd Suzuki neudává, ale mluví o „cestách v rádiu deseti kilometrů“, nebude to tedy slavné. Uvidíme za padesát let.
Martin Plaštiak