autoweb.cz > Suzuki > Suzuki Swift > Suzuki Swift se s třetí generací vrací ke kořenům
Suzuki Swift se s třetí generací vrací ke kořenům
Je naprosto obvyklé, že s každou novou generací auto o pár centimetrů nabobtná, takže nabídne více prostoru pro posádku i štědřejší kufr. U Suzuki na to s třetí generací Swifta šli trochu jinak. Auto je o 10 milimetrů kratší a 15 mm nižší, takže se celkovou délkou vrací k rozměrům první (novodobé) generace. Zároveň má o 20 milimetrů delší rozvor a je o 40 mm širší, což se projevilo hlavně uvnitř.
Zásadním způsobem se to však podepsalo i na proporcích auta. Swift má sportovnější postoj a nakonec i ten design, který mě z prvních fotek příliš neuchvátil, je naživo povedený. Karoserii navíc můžete ozvláštnit buď speciální metalízou Burning Red Pearl Metallic, která podle úhlu dopadajícího světla mění svůj odstín, nebo dvoubarevným lakováním – na výběr je buď černá, nebo stříbrná střecha.
Díky solidním materiálům a velmi dobré ergonomii se vám uvnitř bude líbit
Navzdory menší délce je zavazadelník o 25 % větší než u předchůdce (265 litrů) a díky použití nové platformy je Swift lehčí o neuvěřitelných 120 kg, takže základní hmotnost činí 840 kilogramů. V interiéru ale v žádném případě nemáte pocit, že by byl „na kost oholený“, materiály jsou na danou třídu naprosto v pořádku, logické se mi jevilo i uspořádání ovládacích prvků. Palubní deska je mírně natočená k řidiči a je tady patrný sportovní akcent, který podporují sedadla se zesílenými bočnicemi nebo tříramenný volant se zploštělou spodní částí.
Co se pohonných jednotek týče, máte na výběr mezi litrovým tříválcem (82 kW a 170 Nm) a čtyřválcovou dvanáctistovkou (66 kW a 120 Nm). U obou těchto motorů si pak můžete připlatit za tzv. mild-hybrid, který spalovacímu motoru pomůže výkonem 2,5 kW a 50 Nm točivého momentu. Hmotnost se přitom zvýší jen o 6,2 kilogramů, což je velmi sympatické.
Kromě klasické verze s pětistupňovým manuálem je v nabídce také automatická převodovka – dvanáctistovka má CVT, tříválec pak klasický šestistupňový automat. A k dispozici je také pohon všech kol, což v této kategorii není úplně obvyklé. Tvořený je mezinápravovou viskózní spojkou a koupíte ho výhradně se čtyřválcem, můžete ho ale mít ve verzi s hybridem či bez.
Kufr je ve srovnání s předchůdcem větší o 25 %. Se svými 265 litry na přeborníky ve třídě sice pořád nestačí, ale rozdíl už zdaleka není tak propastný
V reálu je vliv elektromotoru znát hlavně při rozjezdu, kde mají obecně maloobjemové motory největší problémy. U litrového tříválce jsem ten dojem neměl, auto příjemně zrychluje a nezalekne se ani vyšších rychlostí. Tady už je pochopitelně vliv elektromotoru zanedbatelný, i při takových rychlostech ale Swift působí stabilně a bezpečně.
Po několika kilometrech za volantem na mě nejvíc zapůsobila lehkost, s jakou se Swift pohybuje po silnici. Řízení je možná trochu lehké, ale je rychlé a přesné. A co je podstatné, přesně víte, co dělají přední kola. V zatáčkách Swift působí jistým dojmem, ze kterého ho nevyvede ani horší kvalita povrchu.
Vyvozovat nějaké závěry o spotřebě po tak krátkém svezení by mohlo být krátkozraké, protože každý zkouší hlavně dynamiku auta. Mně palubní počítač ukazoval hodnotu 5,4 litru, a to jsem auto skutečně nešetřil. S klidnější jízdou by proto vážně neměl být problém dostat se na tabulkových 4,3 l/100 km.
Protože je Swift aktuálně nejnovějším modelem značky, dostal do vínku ty nejmodernější bezpečnostní systémy. U nejvyšší výbavy kombinuje radar, kameru a laserový senzor, takže vás dokáže varovat před opuštěním jízdního pruhu nebo zabránit srážce. V každodenním provozu pak jistě oceníte přítomnost adaptivního tempomatu, který dokáže udržovat bezpečnou vzdálenost až do rychlosti 160 km/h.
Už základní verze Comfort nabídne všechno podstatné – od LED denního svícení, elektricky ovládaných předních oken, manuální klimatizace až po autorádio s bluetooth. Prostřední Premium přihodí vyhřívání předních sedadel, systém Suzuki Smartphone audio s parkovací kamerou, mlhovky či litá kola. Vrcholná Elegance přidává zmíněné bezpečnostní systémy, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, navigaci, full-LED světlomety, sklopná zrcátka či adaptivní tempomat.
Ceny jsou přitom velmi příznivé, hlavně když do ceny započítáte i výbavu, za kterou se u konkurence draze připlácí. Nejlevnější cestou k novému Swiftu je dvanáctistovka za 259 900 Kč, nejdražší verzi s přeplňovaným hybridním tříválcem a automatickou převodovkou si automobilka cení na 403 900 Kč, kde si můžete připlatit už jen za metalízu (11 000 Kč) nebo dvoubarevné lakování (20 000 Kč).
Ceník Suzuki Swift
Motor | Převodovka | Comfort | Premium | Elegance |
1.2 DualJet | 5MT | 259 900 Kč | 280 900 Kč | – |
1.2 DualJet | 5MT 4×4 | – | 327 900 Kč | – |
1.2 DualJet | CVT | – | – | 359 900 Kč |
1.2 DualJet + SHVS (hybrid) | 5MT 4×4 | – | – | 392 900 Kč |
1.0 BoosterJet | 5MT | – | 327 900 Kč | – |
1.0 BoosterJet | 6AT | – | – | 403 900 Kč |
1.0 BoosterJet + SHVS (hybrid) | 5MT | – | – | 392 900 Kč |