autoweb.cz > Suzuki > Suzuki Ignis > Suzuki představuje modernizovaný Ignis s mild-hybridním pohonem
Suzuki představuje modernizovaný Ignis s mild-hybridním pohonem
Design Ignisu prošel citlivou modernizací. Nepřehlédnutelné městské SUV přijíždí s novou pětidílnou maskou chladiče, která se odkazuje na modely Vitara a Jimny a přitom Ignisu propůjčuje výraznější a nezaměnitelný vzhled.
Novou masku chladiče doplňuje přepracovaný nárazník s výše umístěnými mlhovými světly a stříbrným ochranným krytem, který dodává vozu drsnější výraz. Obdobným způsobem byl upraven i zadní nárazník, ten také nově nese dominantní ochranný prvek ve stříbrné barvě.
S vylepšeným designem se pojí i nové odstíny laků. Zlatá, modrá, olivově zelená nebo písková dávají ještě více vyniknout výrazným tvarům Ignisu. Vybrané odstíny jsou k dispozici také ve dvoubarevném provedení se střechou v kontrastní černé.
Klíčové přednosti Ignisu zůstávají zachovány: vyvýšená pozice za volantem, vynikající výhled a nečekaný vnitřní prostor, který nabízí dostatek místa cestujícím v přední i zadní řadě sedadel. Zadní posuvná lavice umožňuje zvětšit prostor pro zavazadla podle aktuální potřeby a využít tak přepravní kapacitu vozu na maximum.
Čtěte také: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4×4 AllGrip: Nejlevnější čtyřkolka
Nová barevná schémata posouvají dojem z interiéru Ignisu na vyšší úroveň. Kontrastní ozdobné prvky – madla dveří a obložení středového tunelu okolo řadicí páky – jsou podle zvoleného odstínu karoserie nově v šedé nebo modré barvě. Na přání se v kontrastním odstínu dodávají i další ozdobné prvky a na výběr jsou i jiné odstíny. Každý si tak může svůj Ignis upravit podle vlastního vkusu.
Přístrojový štít je nově vyveden v kombinaci bílé, černé a šedé. Díky tomu jsou údaje za všech okolností lépe čitelné a přístrojový štít vypadá hodnotněji. Velký monochromatický displej s přepínáním tlačítkem na volantu přehledně zobrazuje všechny důležité provozní údaje – okamžitou nebo průměrnou spotřebu, dojezd, ale i zapojení motorů v hybridním pohonu.
Spodní část palubní desky je nově v konvenční černé barvě, spodní část výplní dveří zrovna tak. I tyto úpravy zlepšují vizuální dojem z interiéru a jdou také naproti požadavkům zákazníků na praktičnost.
V bílé barvě je naopak nově podélný pás uprostřed palubní desky. Tato úprava zachovává původní myšlenku, kdy kontrast se světlými odstíny umocňuje vzdušnost interiéru. Díky tomu také displej multimediálního systému vizuálně více vystupuje do prostoru a údaje na něm jsou snadněji čitelné.
Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor K12D, který standardně spolupracuje s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mimořádně efektivní mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání s dosavadním Ignisem Hybrid byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně – z 3 Ah na 10 Ah.
Mild-hybridní pohon je nejen účinný, ale také velmi kompaktní a lehký – celá elektrická soustava váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, dosahují provozní hmotnosti méně než 1 000 kg.
Lithiová baterie hybridního pohonu se nachází pod sedadlem řidiče, tudíž nijak nezmenšuje praktickou využitelnost interiéru. Elektromotor ISG nahrazuje běžný alternátor. Celý systém je maximálně účelný, počet přidaných součástí je omezený na nezbytné minimum, přičemž mild-hybridní technologie nijak nezvyšuje nároky na údržbu nebo uživatelský komfort.
Mild-hybridní pohon umožňuje efektivně hospodařit s kinetickou energií. Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má parametry 2,3 kW a 50 Nm, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu.
Nový benzinový motor K12D vychází z předchozího typu K12C, přináší však řadu zásadních změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru, což jsou na poměry městských aut velkorysé parametry. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 Nm motor nově dosahuje už při 2 800 otáčkách.
Nový Ignis Hybrid je standardně vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. V zájmu zlepšení jízdních výkonů a kompenzace větších odporů systému 4×4 má varianta s pohonem všech kol AllGrip Auto i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou v nabídce je automatická převodovka CVT, vyznačující se vysokou účinností zejména v městském provozu a při jízdě ustálenou rychlostí.
Pohon všech kol AllGrip Auto má kompaktní konstrukci, jeho základem je viskózní spojka, která automaticky s počínajícím prokluzem předních kol připojí k pohonnému ústrojí ta zadní. Pohonu AllGrip Auto sekunduje elektronický systém Grip Control, který cíleným přibrzďováním jednotlivých kol usměrňuje přenos síly na kola s lepší přilnavostí.
Modely Ignis Hybrid s pohonem všech kol jsou také standardně vybaveny asistentem pro sjíždění svahů, který usnadňuje manévrování v prudkých klesáních, zejména při jízdě mimo asfalt. Možnost zvolit pohon všech kol je klíčovou konkurenční výhodou Ignisu a jedním ze základních kamenů jeho oblíbenosti. Variantu 4×4 na českém trhu dlouhodobě volí celých 37 % zákazníků.1
Značka Suzuki si zakládá na zpřístupnění pokročilých technologií široké veřejnosti. Proto má i ultra kompaktní SUV Ignis ve standardní výbavě řadu pokročilých technologií. Bez ohledu na zvolenou úroveň výbavy je například sériově osazen LED světlomety doplněnými LED denním svícením a koncovými světly. Standardem je mimo jiné i asistent rozjezdu do kopce.
Všechny modely Ignis vybavené multimediálním systémem jsou také standardně vybaveny zadní parkovací kamerou. K dispozici je též systém sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo sledování únavy řidiče. Ačkoliv Ignis patří k nejmenším modelům na trhu, uspokojí i ty, kdo vyžadují automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo elektrické stahování všech bočních oken.
S kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid k nejúspornějším modelům na trhu bez externího dobíjení. Emise CO2 dosahují pouhých 89 g/km. Stejně výlučné je postavení Ignisu Hybrid mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, a je tak s odhlédnutím od elektromobilů a plug-in hybridů vůbec nejúspornějším SUV s pohonem všech kol na trhu.
Nový Ignis Hybrid je i nadále dostupný ve třech úrovních výbavy. Už základní provedení Comfort má mimořádně bohatou výbavu. Vedle běžných položek, jako je klimatizace nebo elektrické stahování oken, obsahuje také LED světlomety doplněné o světelný senzor a LED denní svícení, zadní LED svítilny nebo asistent rozjezdu do kopce. Na budoucnost myslí sériově dodávaný přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB.