autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Touareg > Suverénnost. Žádné jiné slovo faceliftovaný Volkswagen Touareg nevystihuje lépe
Suverénnost. Žádné jiné slovo faceliftovaný Volkswagen Touareg nevystihuje lépe
VW Touareg se ve světě komfortního cestování a jízdy v terénu stal za ta léta pojmem. Ostatně o tom svědčí i celosvětové prodeje, které čítají 1,13 milionů prodaných vozů. To není málo. I z toho důvodu teď dostalo tohle SUV vyšší třídy omlazený vizuál, který doznal elegantnějších prvků, které zaujmou i ty nejnáročnější klienty. Jen bych se, přiznávám, trošku bála takhle sexy auto poslat do nejdrsnější terénu.
Světelná hra jako primární jazyk
Pokud jste při pohledu na předchozí model váhali a nemohli ho poznat, u faceliftu tímhle problémem trpět nebudete. VW totiž Touaregu vetkl nový vizuální jazyk, který je patrný jak vepředu, tak vzadu. Zepředu tak designéři sáhli na kompletní změnu masky chladiče, která je protažená až do světel a v podstatě přímo do nich zasahuje. Přední nárazník se také poupravil, ale největších změn si všimnete na světlech. Jedná se o tři matrixové LED moduly s taktéž třemi LED diodovými segmenty ve tvaru písmene L pro denní svícení. Světla jsou přepracovaná i z pohledu technologického, a tím pádem vás čeká na silnici opravdu pohodlná jízda bez absence tmy, a to i v případě dálkových světel, která se perfektně odklání, aby neoslňovala jiné řidiče. Na „oči“ pak navazuje nová, osvětlená prostřední lišta po obou stranách loga VW. Prvek, který je z mého pohledu asi zepředu nejvíce přitažlivý. A pokud vám, jako mně, přijde zajímavý předek, nezapomeňte se podívat na zadní partii. Pro řidiče jedoucí za vámi tohle bude fakt zážitek. I zavazadlové dveře totiž protíná svítící lišta, která je obohacena světelným logem VW, které má až agresivně červené zbarvení. Nejlépe to samozřejmě vypadá v noci, ale jedná se o jeden z fragmentů, které dělají nyní Touareg Touaregem.
Fakt, že je to mastodont taky nelze přehlédnout, ostatně ona délka 5 metrů a bezmála šířka 2 metry dává zabrat nejedněm garážím nebo úzkým pražským uličkám. A k velkému autu patří velká kola – na testovaném modelu jsme oblékli ty s velikostí 22 a byla to vlastně dost romantická podívaná. Jelikož měřím 163 cm, celkově jsem u auta vypadala jak jakýsi skřítek, ale to k tomu už patří. Touareg je prostě velké auto, ale ta velikost mu sluší a vlastně bych si ho nedokázala představit jinak.
Interiér téměř bez tlačítek
Co bych si možná vysnila jinak je interiér. Jak se technologie posouvají kupředu, reálně všichni designéři čistí vnitřky aut od fyzických tlačítek a rvou všechno do displejů. Ani tady tomu není jinak. Jestli je to ku prospěchu věci, nebo ke škodě je na hodnocení každého z nás. Na druhou stranu se mi líbí, jak VW vybavil svůj nejhezčí model dvojicí digitální displejů, které v podstatě splývají v jeden kousek, k čemu přispívá i orientace onoho středového displeje na řidiče.
Ve středovém umístění tak najdete pouze volič automatické převodovky, ruční brzdu, výstražná světla, vypnutí ESP a dva otočné ovladače, přičemž jeden ovlivňuje nastavení výšky vozidla a díky druhému můžete volit různé jízdní režimy. Jak jsem říkala, čistilo se tady, a to způsobuje jediné, že například vypnutí start/stop systému a ovládání klimatizace musíte řešit právě v onom displeji infotainmentu.
Pořád vás ale budou bavit zdejší materiály, které jsou nyní ještě vylepšenější, což skýtá cestujícím na palubě mnohem víc pohodlí. Například kolem středového panelu, který je vybaven změkčenějšími materiály a tím pádem poskytuje více místa na nohy. Myslelo se i na cestující vzadu, ti tu mají i samostatnou regulaci klimatizace, což se vždycky hodí. Celkově si všichni spolucestující mohou užít krásný pohled na noční nebo i denní oblohu, ta je už příplatková (47 500 Kč), ale do auta bych si ji určitě připlatila. Jedná se o fancy prvek, který vnitřku auta nabízí větší prosvětlení a pro mě je to něco, co hodně vyhledávám.
Je potřeba zmínit, že ve vylepšeném Touaregu se budete cítit královsky, protože nesedíte na žádných seslích, ale v podstatě v křeslech, která mohou být jak odvětrávaná, tak vyhřívaná a jsou pouze z prémiových materiálů. Ale buďme k sobě upřímní, tohle u auta, které atakuje hranici 3 milionů korun asi čekáte.
No a bojíte se, abyste se s celou rodinou sbalili a narvali tam všechny věci na dovolenou – nemusíte. Touareg nabízí prostor v zavazedelníku o objemu 810 litrů, což je pro jedince s hodně kufry a rodiny prostě ideál.
„Véšestka“ vás pošimrá na srdíčku
Tady potěšíme všechny, co dlouho neviděli na motoru označení V6. V srdci R-linového Touaregu, kterého jsme měli tu čest mít k testu, byl umístěn 3litrový dieselový agregát s výkonem 210 kW (286 koní) spojený s 8stupňovou automatickou předovkou. A dámy a pánové, tohle byla radost řídit. V comfortním režimu se auto chovalo naprosto sofistikovaně, šlo lehčeji za plynem, žádné divočiny, táhlo akorát a měla jsem pocit, jako kdyby si plulo městským prostředím s grácií sobě vlastní. Ale! Ale když jsem věděla, že auto dokáže motor poslat do 100 km rychlosti během 6,3 sekund, neváhala jsem ani okamžik a zvolila režim Sport. Uff! Sedíte v neskutečně těžkém autě, a ono si to tam posílá onu sílu neskutečným způsobem. Zrychluje a jde za plynem tak, jak byste to vůbec nečekali a má reálnou dynamiku nečekaných rozměrů. V tuhle chvíli nesmíte zapomínat, že sedíte ve vysokém a velkém autě… a lehce tomu přizpůsobit i jízdu, ale stejně wau! Tady to ve VW fakt vyladili. Okouzlující výsledky by měl Touareg určitě i v terénu, ale do toho jsem se bohužel neměla šanci dostat.
Další články o velkých SUV
Co určitě osobně doporučuji, je připlatit si za vzduchový podvozek (80 400 Kč). Má to totiž své opodstatnění. Auto samo bude regulovat světlou výšku a sklon vozu podle toho, kde zrovna jedete, takže například na dálnici se sníží a jízda tak pro vás bude pohodlnější. V terénu tomu bude samozřejmě naopak. Budete mnohem více absentovat náklony auta do zatáček, a to u tak velkého auta vážně oceníte. A v neposlední řadě ono přizpůsobení tlumičů stylu a rychlosti jízdy je prostě nepostradatelné a pociťované nejvíce u výmolů nebo nečekaných děr.
Volkswagen Touareg je prostě dělo. Vždy byl a vždy bude. Musíte si na něj zvykat, protože ona velikost a brutalita, se kterou kouše asfalt je sice zábavná, ale vyžaduje velkou dávku zodpovědnosti. Ale pokaždé to bude stát za to. Věřte mi.