autoweb.cz > Suzuki > Super Bowl: Sledujte reklamy slavnější než fotbal
Super Bowl: Sledujte reklamy slavnější než fotbal
Reklamní prostor v přenosu Super Bowlu je tím neprestižnějším v Severní Americe. Firmy jako Coca-Cola zaplatily vloni kolem tří milionů dolarů za třicet sekund vysílacího času. Letos se chystá kromě tradičních inzerentů také obnovený nápor automobilek. Po malé pauze opět uvidíme General Motors a diváci se mohou těšit na spoty značek Kia a Hyundai, největší ofenzivu však chystají Evropané. Audi se do Super Bowlu vetře už počtvrté v řadě, ale BMW hlásí návrat po víc než deseti letech a Mercedes vstoupí do velké hry vůbec poprvé.Mezi německými automobilkami zuří tvrdý boj o amerického zákazníka. Poslední reklama Audi se nezdráhá ukázat Mercedes-Benz třídy S jako důchodce, zralého na vystřídání moderní A8. V pozadí evropského útoku na Super Bowl však čteme jiný vzkaz: Němci mlsně krouží kolem slábnoucího Lexusu. Zavedené značky špatně nesou, že mladá japonská firma si už jedenáct let užívá převahy v USA, přestože ve zbytku světa za prémiovou trojkou zaostává.
Všechny tři německé automobilky vloni po světě prodaly přes milion aut – BMW vede, Mercedes je druhý a Audi poslední, ale rozdíly nejsou velké. Lexus našel jen čtyři sta tisíc zákazníků, jenže 229 329 z nich bydlí v USA. BMW v roce 2010 udalo ve Spojených státech 220 113 aut, Mercedes 216 448 a začínající Audi 101 629, když jeho prodeje poprvé překročily sto tisíc.Náskok Lexusu je relativně malý a klesá. Také proto BMW s Mercedesem nakoupily spoty při Super Bowlu. V roce 2010 se totiž převaha Japonců zmenšila o víc než polovinu a problémy dceřiné značky Toyoty zdaleka nekončí. Před pár dny Lexus vyhlásil svolávací akci na desetitisíce aut a naštval tak další zákazníky. Možnost inzerovat je pro Němce o to zajímavější, že Lexus bude letos na Super Bowlu chybět.
Finále Národní fotbalové ligy bývá tradičně bohaté na reklamy všeho druhu. Inzerenti se navzdory komickým cenám jen hrnou – loňský Super Bowl sledovalo 106,5 milionu Američanů, šlo tedy o nejúspěšnější pořad v historii USA. Mnoho diváků si přenos pouští kvůli reklamám spíš než pro samotný americký fotbal a letošní pětačtyřicátý ročník nebude výjimkou. Jen pro úlnost: finále sehrají šestého února v Dallasu Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers.Co uvidíme
Také co do účasti automobilek bude letošní show patřit k těm větším. Po dvouleté bankrotové odmlce se vrací General Motors se spoty značek Chevrolet a Cadillac. Největší americký výrobce si na svých reklamách dává tradičně záležet. V roce 2007 například vzbudil velkou pozornost klipem s robotem v depresi (viz nahoře, sledujte i další videa aut). Srdceryvná scéna končí sebevraždou a vedení GM se dostalo pod palbu kritiky od organizací, pracujících v oboru prevence sebevražd.O reklamě Audi víme jen tolik, že ukáže model A8 (stejně jako výše zmíněný klip Goodnight) a bude se jmenovat Release the Hounds (Vypusťte psy). Pro rekapitulaci vzpomeňme na video s A3 TDI, které hájilo barvy Ingolstadtu vloni. Počkat si musíme na dva klipy Volkswagenu, nicméně jeden z nich bude lákat zákazníky na nový Passat pomocí triků z hvězdných válek a ve druhém se nový Brouk vydá do hmyzí říše.
V tajnosti drží své spoty také BMW a Mercedes. O Mnichovské účasti nevíme vůbec nic, Mercedes zůstane věrný svému velkému tématu na rok 2011: oslavám 125 let automobilu. Ve Stuttgartských klipech se objeví nekolik modelů včetně nového SLK, CLS a faceliftované třídy C. Velkou premiérou by mělo být video s roadsterem SLS, který Mercedes dosud drží v tajnosti.Obrázky a opatrnou mediální masáž spustily Hyundai a Kia. Obě Korejské značky si v USA vedou nad očekávání dobře, takže Super Bowl je pro ně téměř povinností. Kia chystá šedesátisekundový spot na sedan Optima (Magentis), který se bude odehrávat na Marsu, ve starověkém Řecku a v několika dalších prostředích. Pusťte si zatím loňskou reklamu, nazvanou Velká hra. Hyundai zatím ukázal dvě videa s novou Elantrou (Ovce a Dětství), při Super Bowlu však pustí tři jiné.
Letošní klip vypustilo na internet Suzuki. Sedan Kizashi s pohonem všech kol si to v něm rozdá s partou zlých sněhuláků. Ticho zatím panuje okolo účasti Chrysleru, který jako jediný inzeroval při Super Bowlu i v dobách nejhlubší krize. Pokud vás nezajímají reklamy na auta samotná, můžete se těšit například na trailer třetího dílu Transformers. Pro dokreslení shlédněte také jeden z nejlepších loňských spotů od pneumatikářů z firmy Bridgestone, pojmenovaný Velryba mezi příběhy.
autoweb.cz