autoweb.cz > Subaru > Subaru XV > Subaru XV prodělalo v Ženevě facelift a dostalo navíc hybridní pohon e-Boxer
Subaru XV prodělalo v Ženevě facelift a dostalo navíc hybridní pohon e-Boxer
Od svého uvedení na trh v roce 2017 se Subaru XV stalo mezi zákazníky populární volbou a minulý rok obsadilo pozici nejprodávanějšího modelu Subaru na evropském trhu. XV je klíčovým modelem, který ztělesňuje základní pilíře značky Subaru, tedy bezpečnost, zábavu a robustnost.
Subaru XV je postaveno na zbrusu nové platformě SGP (Subaru Global Platform), která mu pomáhá dosáhnout špičkové úrovně bezpečnosti a vynikající schopnosti zvládat krizové situace. Zároveň přináší vynikající ovladatelnost a jízdní komfort. SGP se vyznačuje také zásadním zlepšením tuhosti karoserie i podvozku (přední příčná tuhost v ohybu +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadní nápravnice +100 %). Absorpce energie při nárazu je oproti současným modelům zlepšena o 40 %.
Nový model je poháněn čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty o objemu 2,0 litru, který obsahuje 80 % nových dílů a je prostřednictvím upravené převodovky Lineartronic spárován s elektrickým motorem. Dosahuje tak hladší, o 30 % více lineární akcelerace a lepších reakcí na pohyby plynového pedálu, stejně jako živějšího přísunu točivého momentu.
Hybridní systém Subaru e-BOXER přizpůsobuje rozdělení výkonu mezi přímovstřikovým zážehovým motorem o objemu 2,0 litru a elektrickým motorem tak, aby odpovídalo jízdním podmínkám. Nabízí tři režimy: jízdu na zážehový motor, čistě elektrický pohon EV a režim, kdy elektromotor pomáhá spalovací jednotce (hybridní pohon).
Při rozjezdu z místa nebo v nízkých rychlostech je vůz poháněn výhradně elektromotorem, což přináší tichou jízdu bez emisí. V závislosti na stavu vozidla a baterií je možné v režimu EV ujet vzdálenost až 1,6 kilometru a dosáhnout rychlosti nejvýše 40 km/h. Ve středních rychlostech systém kombinuje výkon spalovacího motoru a elektromotoru, aby zajistil živou, lineární a přitom efektivní akceleraci.
Ve vyšších rychlostech pak vůz pohání motor BOXER s přímým vstřikováním, který zároveň dobíjí baterie. Agregát e-BOXER přináší snížení spotřeby v městském provozu, které může, v závislosti na stylu jízdy, přinést úsporu paliva až 11 % ve srovnání s předchozími generacemi, poháněné výhradně zážehovými motory o objemu 2,0 litru.
Elektrický motor a bateriové články jsou uspořádány symetricky v podélné ose vozu. Motor je tak umístěn blízko těžiště vozidla, zatímco baterie a další komponenty jsou uloženy nad zadní nápravou. Tímto uspořádáním se dále snižuje těžiště a automobil vykazuje lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Zavazadlový prostor se zmenšil jen neznatelně, oproti specifikaci s rezervním kolem dokonce vůbec.
Protože bezpečnost je maximální prioritou, je Subaru XV e-BOXER standardně vybaveno celou řadou asistentů a bezpečnostních prvků, jako je například kamerový systém EyeSight. Dále je Subaru XV vybaveno také systémem Subaru Rear Vehicle Detection.
Robustní charakter Subaru XV spojuje kompaktní karoserii se schopnostmi vozu SUV a světlou výškou 220 mm. Využívá originálního systému symetrického pohonu všech kol Subaru, aktivního vektorování točivého momentu a zdokonaleného systému X-Mode. Exteriér nového Subaru XV e-BOXER podtrhuje jeho drsné a robustní rysy, stejně jako jeho městský styl, a posiluje tak očekávání jeho schopnosti a podněcuje touhu vyrazit kamkoliv. K dispozici je také nová exkluzivní světle modrá barva, Lagoon Blue Pearl, která dotváří atraktivní barevnou paletu modelu Subaru XV e-BOXER.
Podívejte se na Subaru v Ženevě
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | plochý čtyřválec |
Palivo | benzin + elektřina |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1 995 cm3 |
Převodovka | bezstupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 5 600 - 6 000 + 12/17 v neuvedeno |
Točivý moment (Nm) | 194 v 4000 + 66 v neuvedeno |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4 465 |
Šířka (mm) | 1 800 |
Výška (mm) | 1 595 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1 270 |
Zavazadlový prostor (l) | 340 |