Subaru Legacy 2.5i CVT

Papírově nejméně zajímavá motorizace se nám pod kapotou Subaru Legacy líbí zatím snad nejvíc. Divíte se? My také.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Zpočátku jsme se motorizace pod kapotou nového Subaru Legacy 2.5i CVT báli, protože na papíře nenabízí nic, co by mohlo někoho, kdo rád řídí, nějakým způsobem oslovit: atmosférický čtyřválec nevalných parametrů, navíc spojený s bezestupňovou převodovkou CVT, která dokáže i z dobrého auta většinou udělat auto hrozné, zrychlení na stovku za podprůměrných 10,3 sekundy a očekávání spotřeby jak u velkého šestiválce. Jenže ve skutečnosti je všechno jinak.

Na design a kvalitu interiéru i exteriéru si udělejte názor sami. Neunikne vám ale fakt, že auto působí možná až příliš plechově a nebytelně. Když zavřete dveře, ozve se zadrnčení jako u Dacie Logan. A to není pro auto za 830 000 korun dobrá vizitka. Interiér je složen z průměrných plastů a i když jsou dobře slícovány, nikdy se tu nebudete cítit jako třeba v Audi nebo BMW.

Subaru Legacy 2.5i CVT ale získává zpět ztracenou půdu pod nohama, až s ním konečně vyrazíte. Pár týdnů před tím jsme jezdili s dieselovým Outbackem a ten nás tak trochu zklamal, protože jeho motor byl hlučný, docela rozežraný a celé auto působilo velmi nekultivovaně. Jenže benzínový čtyřválec 2,5 l je mnohem vyváženější, tišší, kultivovanější a kupodivu i pocitově živější.

Při jízdě po městě vám převodovka CVT vadit nebude. Je dobře nastavena na popojíždění v koloně a má příjemně pohotové reakce při rozjezdech. Zároveň nevytáčí zbytečně motor a auto tak nezní neustále jako skútr. Vyjeďte za město a Subaru bude stále dobře fungovat. Pohodlně nastavený podvozek upřednostňuje spíše uvolněný styl jízdy a i bezestupňová převodovka stále funguje uspokojivě. Můžete jí pomáhat páčkami na volantu, ale stejně časem zjistíte, že sama ví dobře, co dělá. Na okreskách ale nečekejte přímočarost a bavorákoidnost předchozí generace Subaru Legacy, která byla pro řidiče mnohem zajímavější – ať už řízením, podvozkem nebo celkovým charakterem.

Plochý čtyřválec má docela dost síly na to, aby nebylo nutné trápit ho ve vysokých otáčkách, když potřebujete jet. Převodovka se tak chová více jako klasický automat než „cévétéčko“, ale když potřebujete prudce akcelerovat, budete se muset s monotónním hučením „méééééééééééééééééh“ smířit.

Subaru Legacy se také dobře řídí a ačkoli volant už nemá tak mechanickou vazbu jako u minulé generace, pořád patří řízení Legacy k tomu lepšímu. Jen je škoda, že nastavení podvozku se vydalo takovou divnou cestou. Není ani moc pohodlný, ale také není dostatečně přesný a pohotový. Prostě se zastavil na půli cesty. Přední náprava, ačkoli není zatížena těžkým dieselem nebo šestiválcem, je příliš měkká, zadní náprava naproti tomu působí příliš tvrdě a neustále má tendenci na špatném povrchu poskakovat.

Autu zkrátka vyhovuje uvolněná jízda a když se o ni budete snažit, Subaru vám to vrátí v podobě překvapivě nízké spotřeby paliva. Při cestě po okresní silnici na tempomat se dá spotřeba udržet kolem 7,5 l na 100 km podle palubního počítače a ani na dálnici nepřeleze 9 litrů na 100 km. Když už jsme u té spotřeby, zajímavostí je ručičkový ekonoměr na přístrojové desce, který neukazuje okamžitou spotřebu v litrech, jako tomu obvykle bývá, ale informuje vás, zda zrovna svou průměrnou spotřebu zlepšujete nebo zhoršujete.

Subaru Legacy 2.5i CVT nabízí za 830 000 korun dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané sedačky, xenonová světla, rádio s CD a MP3 s changerem pro šest disků, palubní počítač, Bluetooth, plnou bezpečnostní výbavu včetně ESP a hill-hold asistentu a samozřejmě stálý pohon všech kol. Překvapivé je, že parkovací senzory Subaru do tohoto Legacy nenabízí ani za příplatek. A když vezmeme v úvahu, že se rohy auta odhadují při parkování velmi špatně, je to celkem vážný nedostatek.

Na papíře možná vypadá tato motorizace jako nejméně atraktivní, ale nám se skutečně líbí více než diesel. Subaru je s ním kultivovanější a i díky celkem povedené převodovce CVT s ním není jízda tak nudná a otravná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jen nesmíte čekat kdovíjaké výkony a rychlost. Modelu Legacy svědčí spíše takový důchodcovský styl jízdy.

Nové Subaru Legacy má dobré i špatné vlastnosti. To ale můžete říci o každém autě. Audi A4 s pohonem Quattro nebo BMW řady 3 s pohonem xDrive možná dělají všechno lépe, ale také s odpovídající výbavou stojí o stovky tisíc korun víc. A to bude pro mnoho lidí docela zásadní argument pro koupi Subaru.

Video z měření jízdních výkonů najdete na Autotube.cz v sekci TrackTime.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotySubaru Legacy 2.5i CVT
0-100 km/h (s)10,3 s
Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzín
RozvodSOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2457
Kompresní poměr10,2 : 1
Vrtání x zdvih (mm)99,5 x 79
Převodovkabezestupňová Lineartronic
Poháněná kolastálý pohon všech kol
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)123 kW / 167 k v 5600 ot./min.
Točivý moment (Nm)229 Nm při 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)114,2 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)210 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)11,0 / 6,2 / 8,0 l/100 km
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4730
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1505
Rozvor náprav (mm)2750
Provozní hmotnost (kg)1462
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)486 l
Ceny
Základní cena modelu830 000 Kč
5.4.2010 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist