Subaru Impreza WRX STi WR1

Je oslavou současných úspěchů ve WRC, má úpravu od Prodrive, bez větší námahy dosahuje výkonu 320 koní a dá se koupit jen v jediné barvě... ale ne u nás.

Pro početné fanoušky Subaru byl minulý rok s výhrou Pettera Solberga v mistrovství světa WRC velkým zadostiučiněním za předchozí léta zašlé slávy. Prohrát na úkor Mitsubishi by snad nebolelo tolik, jako se sklánět před malým červeným Peugeotem 206, a výhra v roce 2003 byla vítanou upomínkou na legendární éru kované dvojice Impreza-McRae.

Při té příležitosti přichází Subaru, ve spolupráci se svou dlouholetou známostí Prodrive, s novým upraveným modelem, který má v kompletním znění název Impreza WRX STi WR1. Od sériového STi se liší upraveným motorem a podvozkem a hlavně stavitelným středovým diferenciálem ve stylu Mitsubishi Eva. Stejně jako v něm si může řidič podle povrchu na silnici ovladačem u řadicí páky nastavit rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola a podle chuti ovlivňovat jízdní vlastnosti.

K sériovému výkonu 265 koní u STi přidává WR1 dalších padesát pět koní navrch pomocí kitu od Prodrive, který se na auto montuje až po jeho registraci a obsahuje úpravu řídicí jednotky, sportovní katalyzátor, vysokoprůtokové palivové čerpadlo a upravený zadní tlumič výfuku. Spolu s výkonem vzroste i točivý moment z původních 344 na 420 Nm. V měřítku poblázněných přeplňovaných rallyových speciálů se tak Subaru dotahuje na nejrychlejší Mitsubishi FQ330 a nový výkon už stačí na zrychlení z nuly na 96 km/h za 4,25 s a nejvyšší rychlost 250 km/h.

Po technické stránce má WR1 vše, co nabízí klasické STi (šestistupňovou převodovku, přední a zadní diferenciál Suretrac, brzdy Brembo), a k tomu Prodrive přidává tvrdší pružiny a dorazy, snížený podvozek o 25 mm a osmnáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli P-Zero.

Uvnitř je WR1 ozvláštněna černými sedačkami potaženými alcantarou, chromovanou řadicí pákou a gravírovaným štítkem na středovém panelu. Při vnějším pohledu se od klasického STi liší sníženou výškou, většími ráfky, mlhovkami, čelní mřížkou s drátěným výpletem a bleděmodrou metalízou, což je jediná barva, ve které se bude prodávat.

A jestli si myslíte, že jí nelze vůbec nic vytknout, něco by se možná našlo, protože jde o omezenou sérii 500 kusů s pravostranným řízením, určenou pouze pro privilegovaný britský trh.

 

 

redakce autoweb.cz

16.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist