autoweb.cz > Subaru > Subaru Impreza > Subaru Impreza 2.0D XV
Subaru Impreza 2.0D XV
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
RADOSTI
Vynikající motor s lákavou dynamikou i spotřebou, dobře naladěný podvozek.
STAROSTI
Plasty nezastřou, že za podobné peníze jsou na trhu schopnější hatchbacky i auta s pohonem všech kol.
Poškrábané plasty bolí méně než poškrábané plechy. Tento nebo nějaký jiný podivný argument stál nejspíš za rozhodnutím Fuji Heavy Industries prodávat Subaru Impreza XV na našem kontinentu. Zatímco totiž mimo Evropu se zvýšila světlá výška auta oproti neoplastovanému hatchbacku o tři centimetry a úměrně tomu konstruktéři naladili odpružení, zdejší verze se patnácti centimetry podvozku od země od obyčejné Imprezy neliší. Tudíž je podobná jako třeba u Dacie Logan.
Nemá příliš smyslu se dohadovat, co tím japonská automobilka sleduje. Výsledkem je každopádně hatchback s černými lemy blatníků a prahů, ližinami na střeše a pár dalšími doplňky, které jako by vypadly z průměrného tunerského katalogu. Proto tuzemské zastoupení Subaru odkazuje k XV pouze jako k další verzi výbavy, která doplňuje dosavadní Active, Comfort a Sport. A to je férový přístup.Tím nejpovedenějším aspektem testované Imprezy 2.0D se šestistupňovou manuální převodovkou (k mání je také s benzínovým dvoulitrem, kde je na výběr buď 5stupňový manuál, nebo 4stupňový automat) je bezesporu plochý čtyřválec. Má příjemně točivý charakter, neotravuje turboefektem a dlouhé převody dělají vše proto, aby se i se standardně montovaným stálým pohonem všech kol spotřeba mohla pohybovat kolem šesti litrů. A to aniž byste obtěžovali ostatní řidiče „ekonomickou“ jízdou. Jenže to už víte z dřívějšího testu na autowebu.
Neméně dobrou zprávou je, že motoru velmi zdatně sekunduje podvozek. Pro letošní rok Impreze posílili zadní stabilizátor a všechny tlumiče jsou tužší, což spolu se standardními šestnáctipalcovými litými koly posunulo jízdní vlastnosti o kousek nahoru. Především na rozmlácených silnicích si auto vede velmi zdatně a patří k těm nejpohodlnějším hatchbackům. Místo prkenného poskakování se poddává silnici, což ostatně pomůže i vám za volantem, abyste si jednak jízdu patřičně vychutnali a jednak abyste měli nad autem dokonalou kontrolu. Nicméně ani to není žádným specifikem verze XV, jako jím nejsou výborně fungující brzdy či přesné řízení.Pomineme-li plastové oplácání, pro porovnání s ostatními Imprezami je tak potřeba zabrousit do ceníku, kde se rozdíly konečně trochu vyjeví. S turbodieselem je možné pořídit buď o 30 tisíc korun levnější výbavu Active, které na rozdíl od XV chybí ostřikovače světlometů, elektricky sklopná zrcátka a lepší rádio, které se projevuje deseti místo čtyřmi reproduktory, ovládáním na volantu, umí Bluetooth a má přípojku USB. O 40 tisíc dražší Sport má naopak navíc xenony místo halogenových světlometů (ale i ty svítí výborně) a sportovní anatomické sedačky (nicméně ty méně sportovní v Subaru Impreza XV jsou velmi pohodlné a dobře podrží v zatáčkách).
Cenovka XV ve výši 659 tisíc korun tudíž problém oproti neoplastované Impreze není. Ten se z ní stane, když se porozhlédnete jinde než v ceníku Subaru. Za podobnou částku můžete mít třeba výbavou srovnatelné Mitsubishi ASX, Škodu Yeti, nebo o maličko hůře vybavené Hyundai ix35, ve všech případech s turbodieselem a pohonem všech kol. Tyto modely sice dynamikou za Imprezou mírně zaostávají, uvnitř však nabídnou více místa a na lesní cestě jim nevadí o pár centimetrů vyšší pařezy.Impreze ovšem konkurují také klasické hatchbacky, a to ať s pohonem dvou kol, anebo všech čtyř. Skutečnost, že i Golf 2.0 TDI 4Motion s výbavou Highline je v současnosti o více než 60 tisíc korun levnější než Impreza XV, dělá z tohoto Subaru poměrně luxusní auto. A tím při nejlepší vůli není.
Verdikt
Na plastu v zásadě není nic špatného. Pokud vám nevadí vysoká cena, dostanete v Subaru Impreza 2.0D schopný a občas i docela zábavný hatchback s vynikajícím motorem a nadaným podvozkem. V ostatních ohledech je nicméně XV stejným autem jako standardní Impreza, tudíž naprosto průměrným. Výborné motory a přesvědčivé podvozky přitom nejsou u potenciálních konkurentů natolik výjimečným zjevem, aby se z toho stal hlavní argument. Stejně tak byste mohli koupi Subaru XV naivně ospravedlňovat tím, že poškrábané plasty bolí méně než poškrábané plechy.
Tomáš Pohanka, týdeník Euro
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | plochý čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 16,3 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,0 x 86,0 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 / 150 v 3600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 v 1800 - 2400 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 101,7 |
0-100 km/h (s) | 9,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 203 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,1 / 5,0 / 5,8 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4430 |
Šířka (mm) | 1770 |
Výška (mm) | 1520 |
Rozvor náprav (mm) | 2620 |
Provozní hmotnost (kg) | 1475 |
Celková hmotnost (kg) | 1995 |
Zavazadlový prostor (l) | 301 - 1216 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 479 000 Kč |
Základní cena test. verze | 659 000 Kč |