autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Subaru Forester STi
Subaru Forester STi
Největší chybou na urychleném Foresteru je asi to, že se nebude u nás prodávat. Prozatím si ho totiž Subaru rezervuje pouze pro svůj domácí japonský trh, na kterém vstoupil dnes oficiálně do prodeje.
Cíl při jeho vývoji byl jednoduchý – přijít s natolik ostříleným autem, které by za nižší cenu a zároveň s vyšší praktičností stačilo vlajkové lodi Impreze WRX STi.
Forester STI z toho důvodu sdílí řadu důležitých dílů s Imprezou, i když v tom hlavním bodě, motoru, si ponechává vyšší objem 2,5 l.
Ležatý čtyřválec má však výkon zvýšený na 265 koní, tedy na shodnou hodnotu s Imprezou STi. S větším turbodmychadlem a mezichladičem a dalšími souvisejícími změnami vzrostl i točivý moment na 378 Nm (dvoulitrová Impreza má 343 Nm).
Motor má stejně jako Impreza například sodíkem plněné výfukové ventily, zesílené písty, iridiové svíčky, průchodnější sání a také větší průměr výfuku se sportovní koncovkou.
Šestistupňová ruční převodovka má krátké dráhy řazení a také zkrácené převodové poměry. Analogie s Imprezou ale nekončí hned u ní. Forester STi totiž přebírá samosvorné diferenciály na přední i zadní nápravě a také rychlejší převod řízení pro lepší reakce na pohyby volantu.
S Imprezou má Forester společná i osmnáctipalcová kola s pneumatikami Potenza RE030 o rozměru 225/45 a velké brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu se dvoupístkovými třmeny.
Podvozek je oproti klasickým foresterům snížený o 30 mm, má obrácené tlumiče a zesílené pružiny a stabilizátory.
Vnější design Foresteru STi se od méně výkonných verzí odlišuje jak sníženou výškou, velkými koly a výfukem, tak i přepracovanými předními a zadními nárazníky s nápisy STi. Navíc je k dostání pouze ve čtyřech barvách – klasické závodní modré, šedivé metalíze, černé metalíze a v bílé barvě.
V interiéru jsou nové anatomické sedačky, menší sportovní volant, kůží obšitá řadicí páka a odlišné přístroje.
O jízdních výkonech se Subaru zatím nezmiňuje, i když lze odhadovat, že zrychlení na stovku nebude trvat o moc déle než šest sekund a že nejvyšší rychlost se bude pohybovat kolem 240 km/h.
A teď to nejlepší. Forester STi vyjde na japonském trhu v přepočtu na legračních 690 tisíc korun. Proto není divu, že Subaru počítá s odbytem sto padesáti kusů měsíčně.
redakce autoweb.cz