autoweb.cz > Subaru > Subaru Outback > Subaru Forester (2015) po faceliftu: První jízdní dojmy
Subaru Forester (2015) po faceliftu: První jízdní dojmy
Subaru Forester přichází s mírným faceliftem, který přináší několik drobných kosmetických změn. Zvenku modelový rok 2015 poznáte především podle antény v podobě žraločí ploutve, uvnitř potom podle nového obložení palubní desky lakovaného pianovou černí, kovového dekoru ovladačů klimatizace, nových tlačítek na volantu a především 7″ dotykového displeje navigace.
Právě záměna poněkud archaicky vypadajícího rádia za dotykový displej nejvíce pozvedla interiér Foresteru. Grafika infotainmentu působí svěže, struktura nabídky je celkem jednoduchá a ovládání celého systému je tak přehledné. Kovový dekor ovladačů klimatizace působí o něco dražším dojmem, naopak menší výtku bych měl ke čtyřsměrnému kolébkovému ovladači rádia na volantu, který působí trochu vachrlatě.
Nejdůležitější technickou změnou faceliftovaného Foresteru je možnost nově spojit turbodiesel 2.0D s automatickou bezstupňovou převodovkou Lineartronic. S ní patří Subaru Foreseter s kombinovanou spotřebu paliva jen 6,1 l/100 km mezi nejúspornější SUV s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Tato kombinace pohonného ústrojí však není žádnou velkou novinkou, dieselový boxer s CVT si odbyl premiéru již roku 2013 v modelu Outback. Stejně jako tam, i ve faceliftovaném Foresteru bylo cílem inženýru naladit převodovku tak, aby svým chodem co nejvíce připomínala konvenční automatické převodovky. Místo rušivého vytáčení motoru do vysokých otáček se tak převodovka Lineartronic projevuje způsobem, jako by normálně řadila jednotlivé stupně.
U turbodieselu 2.0D je to mnohem patrnější než kupříkladu u benzínového modelu 2.0XT, který se stále projevuje charakteristickým způsobem CVTček. Oproti až osmi virtuálně předdefinovaným stupňům XT jich má diesel jen sedm, v praxi to ale neznamená nijak zásadní rozdíl. Podstatnější je o něco příjemnější sladění motoru a převodovky.
Samotný motor se kromě několika dílčích technických změn, které mají za následek především o něco lepší hospodárnost, žádných zásadních změn nedočkal, a tak stále nabízí výkon 147 koní a točivý moment 350 Nm. Dynamicky tedy žádné zázraky nečekejte, celkově se však jedná o velmi příjemnou kombinaci, pokud trváte na turbodieselu, ale nebaví vás obsluha manuální převodovky. Radost z jízdy pak k Foresteru 2.0D Lineartronic tak nějak už patří.