autoweb.cz > Subaru > Subaru Forester > Subaru Forester 2.0i Lineartronic: Sleduje silnici mezitím, co se pohodlně vezete
Subaru Forester 2.0i Lineartronic: Sleduje silnici mezitím, co se pohodlně vezete
Subaru Forester je na trhu už dlouhá léta a řadí se k oblíbeným modelům. Přestože je současná generace na trhu už šestým rokem, Subaru patří k těm japonským značkám, které modernizují svá auta každým rokem, a Forester není výjimkou.
Nejdůležitějším prvkem poslední modernizace je jednoznačně systém EyeSight, s nímž jsme se mohli setkat už v předchozích vozech Subaru. Bezpečnostní systém využívající dvojice kamer umístěných pod horním okrajem čelního skla neustále monitoruje prostor před vozidlem a získaná data dál vyhodnocuje. Takzvané řidičovy druhé oči mají hned několik funkcí.
V první řadě je zde především kvůli bezpečnosti. Systém rozpoznává překážky před vozidlem a následně i reaguje. Když při jízdě před vámi zprudka zabrzdí auto, EyeSight takovou situaci vyhodnotí jako nebezpečnou a vyšle pokyn pro nouzové brzdění příslušným řídicím jednotkám. Čas od času se však stává, že se elektronika „lekne“ odbočujícího vozu před vámi a zbrkle zareaguje.
Druhou důležitou funkcí systému EyeSight je adaptivní tempomat s funkcí Lane Keep Asist udržující vůz ve zvoleném pruhu v rychlostech nad 50 km/h. Činnost adaptivního tempomatu lze nastavit stisknutím několika tlačítek na pravé straně volantu a Forester s převodovkou CVT následně jede zcela sám, přičemž umí popojíždět v kolonách.
Forester je ale jediným modelem v celé nabídce Subaru, který stále využívá klasickou pákou ovládanou ruční brzdu, takže řidiče při zastavení pípnutím vyzývá, aby stojící vůz zabrzdil a pak následně uvolnil, aby mohl pokračovat v jízdě.
A jaký je modernizovaný Forester jako takový? Do redakčního testu se nám dostal ve specifikaci 2.0i-L Executive Lineatronic ES. Vrcholný balíček výbavy pro danou motorizaci obsahuje tmavý kožený interiér, navigační systém se zobrazením couvací kamery, bezklíčový přístup, elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru a boční parkovací kameru. Ta je umístěná na spodní straně pravého vnějšího zrcátka a na menším displeji na palubní desce lze její pomocí sledovat prostor okolo předního kola. Dny odřených ráfků o obrubníky jsou tak minulostí.
Bezvadný výhled z vozidla byl důležitým úkolem japonských inženýrů a napomáhají mu rozměrná boční okna s nízko umístěnou spodní hranou, díky čemuž lze bez problému spatřit děti, které jsou nebezpečně blízko jedoucímu vozidlu.
O pohon se stará pro Subaru typický čtyřválcový boxer, který je v tomto případě vybavený atmosférickým plněním a dosahuje nejvyššího výkonu 150 koní. Po vzoru moderních trendů je spojený s převodovkou s plynule proměnitelným převodem (CVT), jež při běžné klidné jízdě nedává posádce vědět o své přítomnosti, a pohonem všech kol Symmetrical AWD.
Přestože motor neoplývá oslepujícím tabulkovým výkonem, v běžných rychlostech nabízí slušnou dynamiku. Její drobný úpadek přichází v rychlostech nad 100 km/h, což je způsobeno hlavně zvoleným převodovým ústrojím, které v automatickém režimu nedovolí motoru snadno dosáhnout vyšších otáček, při nichž má atmosférický motor plný výkon. Na mimoměstské předjíždění je vhodné přepnout převodovku do manuálního režimu s virtuálními převodovými stupni.
Forester ale exceluje při normální klidné jízdě. Vlivem měkkého houpavého nastavení podvozku je úžasně komfortní a svého řidiče si hýčká. Podvozek je výborně naladěný, ovládání jde s lehkostí a rozměry spolu s hmotností vozu se neprojeví ani na okreskách. Snadně ovladatelné auto projíždí zatáčky stabilně a s jistotou. A to i ve vyšších rychlostech.
Otázka na závěr tedy zní: Je současné Subaru Forester dobré auto? Když opomeneme horší dynamické vlastnosti ve vyšších rychlostech, vlastně mu nemáme co vytknout. Uvnitř hezké jednoduše tvarované karoserie se ukrývá bohatá komfortní a bezpečnostní výbava, která z moderního „lesníka“ dělá příjemné auto pro život, jež se nezastaví ani před nezpevněnými cestami a terénem.