autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Subaru B9 Tribeca
Subaru B9 Tribeca
Ne, to není koncept, nýbrž sériová verze nové řady Subaru B9, která se v americkém závodu ve státě Indiana začne vyrábět pro tamní trh na jaře tohoto roku.
Subaru tak chce se svou tvarovou neotřelostí hrát v Americe podobnou roli, jako například Citroen v dobách své největší designerské slávy, i když v tomto případě není úspěch v praxi zdaleka zaručený.
Opravdu statečně tvarovaná čelní maska vychází z konceptů Subaru posledních dvou let a podobné řešení, i když zdaleka ne tak odvážné, ponese podle nejnovějších špionských fotek i příští generace Imprezy.
Z bočního a zadního pohledu připomíná B9 ze všech podobných aut nejvíce Lexus RX300. Štíhlý a vystouplý tvar zadních světel naopak napodobuje všechny novodobé Alfy Romeo, ale to není náhoda, protože šéfdesignerem Subaru není nikdo jiný než Andreas Zapatinas, který stejnou pozici předtím zastával u Alfy.
Čelní maska má do jisté míry navozovat představu křídel a upomínat tak na odkaz letecké výroby v minulosti Subaru.
Řešení palubní desky napodobuje tvary předku karosérie; samotný interiér poprvé v historii Subaru nabízí tři řady sedadel a místo pro sedm cestujících. Prostorové rozvržení sedaček se nijak neliší od ustálených zvyklostí ve srovnatelných autech.
Čím se od nich Subaru liší, a to velmi výrazně, je ležatý třílitrový šestiválec s pěkným výkonem 250 koní a také symetrickým pohonem všech kol, na kterém si Subaru pochopitelně velmi zakládá.
Pětistupňová automatická převodovka pohání přes středový diferenciál s proměnným rozvodem výkon na všechna kola. Subaru se ale od řady dalších SUV liší tím, že pro živější jízdu směřuje v normálních podmínkách více výkonu na zadní nápravu.
Podle Subaru je karosérie o 50% pevnější než nový Outback. Kola jsou osmnáctipalcová a nesou pneumatiky o rozměru 255/55.
redakce autoweb.cz