autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Volkswagen Polo (2002 – 2009)
Volkswagen Polo (2002 – 2009)
Čtvrtá generace Volkswagenu Polo přišla na trh v roce 2002 v provedení tří a pětidveřový hatchback. Následující rok byla nabídka pohonných jednotek rozšířena o agregát 1.4 FSI s přímým vstřikem paliva.
V roce 2004 dostal slovo sedan, objevily se také verze Fun a GT. Faceliftem modelová řada prošla o rok později.
Rok 2006 se nesl ve znamení příchodu varianty CrossPolo na zvýšeném podvozku a s ochrannými plasty po obvodu karoserie. Automobil se vzhledem odvolává na populární vozy SUV. Milovníky sportovní jízdy pak potěšilo Polo GTI s přeplňovaným motorem 1.8 T/110 kW. Koncem roku přišlo provedení GTI Cup Edition se stejným agregátem, ale upraveným výkonem na 132 kW.
Volkswagen Polo fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Pátá generace vozu byla představena na jarním ženevském autosalonu 2009. Do prodeje v České republice přišla v červnu téhož roku.
Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Polo IV v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu dostalo čtyři hvězdičky z pěti možných, což je pěkný výsledek.
Za volantem
Palubní deska automobilu potěší designem i kvalitními materiály. Interiér nabídne posádce srovnatelný prostor jako Škoda Fabia, která stojí na témže podvozku. Zavazadelník Pola je ale nepatrně větší. Disponuje objemem 270 litrů.
Posádka jistě ocení pohodlná sedadla i komfortní naladění podvozku. To přitom vůbec neubírá na jízdních vlastnostech vozu, které hodnotíme jako velmi dobré. Řidiče potěší i přesné řazení.
Velmi často potkáte Polo s motorem 1.2. Tato motorizace odvádí dobrou práci při jízdě po městě, musíte se však smířit s vibracemi tříválce. Pokud vůz ale trochu rozjedete například na dálnici, ekonomická spotřeba zmizí v nedohlednu a automobil nemile překvapí žíznivostí. Proto doporučujeme spíše benzinové čtrnáctistovky, ideálně 1.4 16V/55 či 59 kW.
Turbodiesel 1.4 TDI je na tom podobně jako zážehová dvanáctistovka, i když jeho spotřeba nenaroste při rychlé jízdě tak výrazně. Vibracemi tento tříválec trpí stejně.
Atmosférický motor 1.9 SDI platí za spolehlivý, ale výkony neohromí. Perfektní práci však odvádějí turbodiesely 1.9 TDI.
Časté závady
Polo čtvrté generace nezřídka trápí zasekávání elektrických oken. Na vině však nejsou ovladače, ale odchlipující se těsnění. To sklo přibrzdí a bezpečnostní pojistka na odpor zareaguje jeho zastavením.
Motor 1.9 SDI se může potýkat se zvýšenou spotřebou oleje, vyskytují se vůle v táhlech stabilizátoru. Známé je také bezdůvodné rozsvěcení kontrolky airbagů. Všechny motorizace se potýkají s korozí výfuku.
Motorizace
Benzinové motory: 1.2/40 kW, 1.2 12V/47 kW, 1.4 16V/55, 59 a 74 kW, 1.4 FSI/63 kW, 1.6 FSI/77 kW, 1.8 T/110 a 132 kW.
Dieselové motory: 1.4 TDI/51 a 55 kW, 1.4 TDI/59 kW, 1.9 SDI/47 kW, 1.9 TDI/74 a 96 kW.
KLADY
dobré jízdní vlastnosti
komfortní odpružení
příkladné dílenské zpracování
zdařilý design
ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
hlučnější a vibrující tříválce 1.2 a 1.4 TDI
slabé motory 1.2 a 1.9 SDI
Milan Jirouš