autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Volkswagen Golf (2003 – 2008)
Volkswagen Golf (2003 – 2008)
V roce 2003 dostal slovo VW Golf V. Na trh přišel v provedení tří a pětidveřový hatchback, o rok později i ve verzi s pohonem všech kol 4Motion.
Současně byl uveden sportovně pojatý model GTI s agregátem 2.0T FSI o výkonu 147 kW (dodáván také ve spojení s dvojspojkovou převodovkou DSG a řazením pod volantem). Objevil se také odvozený vůz Golf Plus a sedan pod názvem Jetta.
Rok 2005 přinesl verzi GT s přeplňovanou pohonnou jednotkou 1.4 TSI/125 kW a také silné provedení R32 s motorem 3.2 V6/184 kW. O dva roky později se objevila výroční řada GTI Edition 30 se zvýšeným výkonem na 169 kW.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nabídku rozšířila i verze CrossGolf na zvýšeném podvozku a se vzhledem SUV. Představeno bylo také kombi Variant. Nástupce s pořadovým číslem šest dostal slovo v roce 2008.
Nárazový test Euro NCAP absolvoval automobil v roce 2004. Za ochranu posádky získal plný počet hvězd, tedy pět z pěti možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla taktéž hodnocena vysoko a to čtyřmi hvězdami z maximálních pěti. O nic hůř si Golf V nevedl ani v disciplíně „Ohleduplnost při střetu s chodcem,“ kde vybojoval tři hvězdy ze čtyř možných.
Za volantem
Volkswagen Golf V potěší kvalitními materiály v interiéru a výborným dílenským zpracováním. Pochvalu zaslouží i pohodlná sedadla a dobrá nabídka vnitřního prostoru. Zavazadelník hatchbacku nabídne objem 350 litrů.
Řidič jistě ocení velmi dobré jízdní vlastnosti vozu. Podvozek tlumí nerovnosti dobře a v zatáčkách stojí za výborným držením stopy. Auto se chová naprosto jistě a předvídatelně.
Velmi dobrou volbu představují pohonné jednotky 1.9 TDI, které se vyznačují nízkou spotřebou paliva. Překvapivě svižné jsou základní motory 1.4 16V o výkonech 55 a 59 kW. Druhou stranou mince jsou agregáty 1.4 a 1.6 FSI známé slabým zátahem a vyšší spotřebou paliva. První motory s přímým vstřikem zkrátka neosloví. Naproti tomu pohonná jednotka 1.6/75 kW pracuje výborně.
Pozor si dejte na turbodiesel 2.0 TDI/103 kW, který má nevalnou pověst plynoucí z častého výskytu vážných závad. Za zmínku stojí také řazení. Manuální je velmi přesné a dvojspojková převodovka DSG taktéž pracuje dobře. Zejména je-li dovybavena ovládáním pod volantem.
Časté závady
Mnoho golfů páté generace trápí průnik vody do světlometů, což způsobuje jejich pocení. Časté je praskání žárovek H7 ve světlometech a nezřídka se vyskytují poruchy zapalování u motoru 1.4 16V.
Turbodiesely už tradičně trápí poruchové váhy vzduchu. Dvoulitrový přeplňovaný vznětový motor je na tom s výskytem poruch ještě hůře. Při vyšším počtu ujetých kilometrů se mohou vyskytnou potíže s mazáním, turbem a podobně. Přirozeným opotřebením občas vznikají vůle v zavěšení předních kol.
Podle statistik německé TÜV se jedná o nadprůměrně spolehlivý automobil, což potvrzuje i žebříček německého automotoklubu ADAC.
Motorizace
Benzinové motory: 1.4 16V/55 a 59 kW, 1.4 FSI/66 kW, 1.4 TSI/103 a 125 kW, 1.6/75 kW, 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 T FSI/147 a 169 kW, 3.2 V6/184 kW.
Dieselové motory: 1.9 TDI/66 a 77, 2.0 SDI/55 kW, 2.0 TDI/103 a 125 kW.
KLADY
dobré jízdní vlastnosti
výborné dílenské zpracování
úsporné motory 1.9 TDI
živé agregáty 1.4 16V
ZÁPORY
zájem zlodějů
vyšší ceny ojetin
dražší některé náhradní díly
nepovedené první motory FSI
Milan Jirouš