autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Toyota Avensis (2003 – 2009)
Toyota Avensis (2003 – 2009)
Avensis druhé generace se představil v roce 2003 a to v provedení sedan, liftback a kombi. Stal se důstojným nástupcem stejného jména, který se těšil velmi dobré pověsti plynoucí z vysoké spolehlivosti.
Nárazovým testem Euro NCAP prošel vůz ještě v roce svého uvedení. Ziskem pěti hvězdiček z pěti možných za ochranu posádky jasně přesvědčil. Jde o první model, do něhož japonská automobilka Toyota namontovala novinku v podobě kolenního airbagu.
V roce 2005 se pod kapotou vozu objevil turbodiesel s označením D-CAT a vybavený filtrem pevných částic. Následující rok prošel model faceliftem.
Třetí generace Avensisu byla představena na podzimním pařížském autosalonu 2008. Na český trh vstoupila počátkem roku 2009.
Za volantem
Interiér Toyoty Avensis nabídne dostatečný prostor pro všechny cestující, včetně těch na zadních sedadlech. Sedačky potěší pohodlím.
Najdeme zde pouze materiály velmi dobré kvality. Dílenské zpracování vozu je perfektní, odhlučnění prostoru pro posádku příkladné a cestovní komfort vysoký.
Podvozek zvládá tlumení nerovností solidně. Přejezd příčných se ale někdy neobejde bez citelných rázů. Jízdní vlastnosti vozu jsou dobré. Na opravdu rychlý nástup brzd je třeba si zvyknout, poté je ale oceníte.
Z pohonných jednotek doporučujeme úsporné turbodiesely 2.0 D-4D/93 kW a těžší, ale i výkonnější 2.2 D-4D D-CAT/130 kW. Příznivci benzinových agregátů mohou sáhnout po dvoulitru VVT-i o výkonu 108 kW. Jde o kultivovaný, dostatečně silný a přitom celkem ekonomický motor.
Agregáty 1.6 a 1.8 nejsou špatné, někdy je však trápí vysoká spotřeba oleje. Podobně je na tom turbodiesel 2.0 D-4D/85 kW, který trápí výskyt vážnějších poruch (např. vadný dvouhmotový setrvačník).
Časté závady
Z poruch jmenujme nezřídka se vyskytující vrzání řízení, mlžení světlometů či přidřené vysokotlaké čerpadlo Denso. Celkově se však jedná o nadprůměrně spolehlivý automobil, což dokazují vynikající výsledky ve statistikách TÜV a německého automotoklubu ADAC.
Motorizace
Benzinové motory: 1.6 VVT-i/81 kW, 1.8 VVT-i/95 kW, 2.0 VVT-i/108 kW, 2.4 VVT-i/120 kW.
Dieselové motory: 2.0 D-4D/85 kW, 2.0 D-4D/93 kW, 2.2 D-4D D-CAT/130 kW.
KLADY
nízká poruchovost
výborné dílenské zpracování
vysoká bezpečnost
vynikající prostornost
ZÁPORY
pomalejší nástup klimatizace
pro mnohé nic neříkající design
vyšší ceny některých originálních dílů
Milan Jirouš