Škoda Octavia II (od 2004)

Octavia druhé generace znamenala další pokrok v dílenském zpracování, především však nabídla dostatek vnitřního prostoru i pro cestující vzadu. Právě to se předchozí řadě nepovedlo.

Mladoboleslavská Škoda Octavia II byla uvedena v roce 2004. Nejprve byl představen liftback, na podzim ale dorazilo na trh i praktické kombi. Světlo světa spatřila také verze s pohonem všech kol (řešeno spojkou Haldex – zadní náprava se připojuje až při prokluzu předních kol).

V roce 2005 přišla do prodeje sportovně laděná varianta RS s přeplňovaným motorem 2.0 TFSI (v roce 2007 změna značení na TSI) o výkonu 147 kW.

Následující rok rozšířilo nabídku luxusní provedení Laurin & Klement. Nejslabší zážehový agregát 1.4 16V byl posílen z 55 na 59 kW a „er-eso“ dostalo i turbodiesel. Konkrétně 2.0 TDI/125 kW.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

Rok 2007 se nesl ve znamení příchodu verze Scout. Ta vznikla na základě Octavie Combi 4×4. Dostala zvýšený podvozek a ochranné plasty karoserie.

O rok později prošel model faceliftem (vyjma verzí RS a Scout). Největší změnou jsou nové světlomety protažené do blatníků. Mnoho motoristů novému designu vytýká příliš korejský vzhled. Na jaře 2009 stejný facelift poznamenal i varianty RS a Scout.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Stejně byla hodnocena i bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech a v disciplíně „Ohleduplnost při střetu s chodcem“ automobil vybojoval dvě hvězdy ze čtyř možných.

Za volantem

Interiér vozu potěší přítomností kvalitních materiálů, dobrou prostorností a designově zdařilou palubní deskou. Slícování jednotlivých dílů je přitom opravdu zdařilé.

Objem zavazadelníku doslova nadchne. Liftback nabídne 560 litrů v základním uspořádání a kombi ještě o 20 litrů více. Hodnota přitom zůstává zachována i u verze s pohonem všech kol.

Po stránce jízdních vlastností můžeme vůz pochválit. Podvozek poskytuje dostatek jistoty v zatáčkách i na nerovných komunikacích, chování auta je předvídatelné.

Z pohonných jednotek doporučujeme především turbodiesel 1.9 TDI/77 kW. Jeho klad představuje příznivá spotřeba nafty a na rozdíl od silnějšího 2.0 TDI netrpí takovým výskytem závad. Právě dvoulitrové „té-dé-íčko“ není dobrou volbou. Vyznačuje se totiž značným turboefektem a výskytem vážnějších závad.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Z benzinových agregátů dobře zvažte investici do motoru 1.6 FSI. Přímý vstřik paliva sice měl přinést řadu výhod, praxe je však zcela opačná – vyšší spotřeba, horší pružnost. Klidnějším řidičům bude spíše vyhovovat pohonná jednotka 1.6 o výkonu 75 kW. Osmiventilová šestnáctistovka sice nefunguje tak přesvědčivě jako v předchozí generaci, ale většině řidičů by měla stačit. Navíc z hlediska pozdějšího prodeje automobilu představuje správnou volbu, protože o motory 1.6 je zájem. Motory 1.4 16V ztrácejí dech zejména na dálnici a dvoulitr FSI může nemile překvapit spotřebou.

Časté závady

Druhou řadu Octavie mnohdy trápí průnik vlhkosti do světlometů. Většinou je to dáno prasklinkou, kterou způsobil kamínek vystřelený pneumatikou vpředu jedoucího vozu.

Turbodiesely mohou mít problémy s opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem. Motor 2.0 TDI může nadměrně spotřebovávat olej, častěji se zde vyskytuje praskání hlavy válců a další potíže. Problémy jsou také s filtry pevných částic a se senzory výfukových plynů.

Setkat se můžete se zvlněnými brzdovými kotouči, vůle vznikají na přední nápravě. Problémy jsou i s originálními autorádii Symphony – špatný příjem a poruchovost. U modelů Scout si dejte pozor na poškození podvozku neopatrnou jízdou mimo zpevněné komunikace.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/55 a 59 kW, 1.6/75 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TSI/147 kW.
Dieselové motory: 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 a 125 kW.

KLADY
obří zavazadelník
dobré jízdní vlastnosti
množství ojetin na trhu
solidní prostor pro posádku

ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
zájem zlodějů
agregáty FSI s vyšší spotřebou
problémový motor 2.0 TDI

Milan Jirouš

1.5.2009 1:47| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist