autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Škoda Octavia II (od 2004)
Škoda Octavia II (od 2004)
Mladoboleslavská Škoda Octavia II byla uvedena v roce 2004. Nejprve byl představen liftback, na podzim ale dorazilo na trh i praktické kombi. Světlo světa spatřila také verze s pohonem všech kol (řešeno spojkou Haldex – zadní náprava se připojuje až při prokluzu předních kol).
V roce 2005 přišla do prodeje sportovně laděná varianta RS s přeplňovaným motorem 2.0 TFSI (v roce 2007 změna značení na TSI) o výkonu 147 kW.
Následující rok rozšířilo nabídku luxusní provedení Laurin & Klement. Nejslabší zážehový agregát 1.4 16V byl posílen z 55 na 59 kW a „er-eso“ dostalo i turbodiesel. Konkrétně 2.0 TDI/125 kW.
Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Rok 2007 se nesl ve znamení příchodu verze Scout. Ta vznikla na základě Octavie Combi 4×4. Dostala zvýšený podvozek a ochranné plasty karoserie.
O rok později prošel model faceliftem (vyjma verzí RS a Scout). Největší změnou jsou nové světlomety protažené do blatníků. Mnoho motoristů novému designu vytýká příliš korejský vzhled. Na jaře 2009 stejný facelift poznamenal i varianty RS a Scout.
Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Stejně byla hodnocena i bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech a v disciplíně „Ohleduplnost při střetu s chodcem“ automobil vybojoval dvě hvězdy ze čtyř možných.
Za volantem
Interiér vozu potěší přítomností kvalitních materiálů, dobrou prostorností a designově zdařilou palubní deskou. Slícování jednotlivých dílů je přitom opravdu zdařilé.
Objem zavazadelníku doslova nadchne. Liftback nabídne 560 litrů v základním uspořádání a kombi ještě o 20 litrů více. Hodnota přitom zůstává zachována i u verze s pohonem všech kol.
Po stránce jízdních vlastností můžeme vůz pochválit. Podvozek poskytuje dostatek jistoty v zatáčkách i na nerovných komunikacích, chování auta je předvídatelné.
Z pohonných jednotek doporučujeme především turbodiesel 1.9 TDI/77 kW. Jeho klad představuje příznivá spotřeba nafty a na rozdíl od silnějšího 2.0 TDI netrpí takovým výskytem závad. Právě dvoulitrové „té-dé-íčko“ není dobrou volbou. Vyznačuje se totiž značným turboefektem a výskytem vážnějších závad.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Z benzinových agregátů dobře zvažte investici do motoru 1.6 FSI. Přímý vstřik paliva sice měl přinést řadu výhod, praxe je však zcela opačná – vyšší spotřeba, horší pružnost. Klidnějším řidičům bude spíše vyhovovat pohonná jednotka 1.6 o výkonu 75 kW. Osmiventilová šestnáctistovka sice nefunguje tak přesvědčivě jako v předchozí generaci, ale většině řidičů by měla stačit. Navíc z hlediska pozdějšího prodeje automobilu představuje správnou volbu, protože o motory 1.6 je zájem. Motory 1.4 16V ztrácejí dech zejména na dálnici a dvoulitr FSI může nemile překvapit spotřebou.
Časté závady
Druhou řadu Octavie mnohdy trápí průnik vlhkosti do světlometů. Většinou je to dáno prasklinkou, kterou způsobil kamínek vystřelený pneumatikou vpředu jedoucího vozu.
Turbodiesely mohou mít problémy s opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem. Motor 2.0 TDI může nadměrně spotřebovávat olej, častěji se zde vyskytuje praskání hlavy válců a další potíže. Problémy jsou také s filtry pevných částic a se senzory výfukových plynů.
Setkat se můžete se zvlněnými brzdovými kotouči, vůle vznikají na přední nápravě. Problémy jsou i s originálními autorádii Symphony – špatný příjem a poruchovost. U modelů Scout si dejte pozor na poškození podvozku neopatrnou jízdou mimo zpevněné komunikace.
Motorizace
Benzinové motory: 1.4 16V/55 a 59 kW, 1.6/75 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TSI/147 kW.
Dieselové motory: 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 a 125 kW.
KLADY
obří zavazadelník
dobré jízdní vlastnosti
množství ojetin na trhu
solidní prostor pro posádku
ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
zájem zlodějů
agregáty FSI s vyšší spotřebou
problémový motor 2.0 TDI
Milan Jirouš