Renault Mégane Scénic RX4

Vůz podobného střihu budete na evropském trhu hledat jen stěží. Renaul Mégane Scénic RX4 se přesně trefil do vkusu doby.

Francouzský výrobce přišel v roce 2000 s menším vozem kategorie MPV upraveným pro jízdu v lehčím a středním terénu a s pohonem všech kol. Byla to skvělá reakce na chybějící segment trhu, v té době konkurence nic podobného nenabízela. Vůz se dobře uchytil zejména v hornatých oblastech západní Evropy (například v Rakousku, Švýcarsku či v severní Itálii).

Vůz zapůjčený od společnosti AAA AUTO byl vybaven dieselovým agregátem 1.9 dCi, po kterém je u tohoto vozu větší poptávka, než po jeho benzínovém protějšku 2.0i. Pohonná jednotka s lineárním průběhem točivého momentu mezi 1500 až 3000 otáček má výkon 102 koně. A nutno dodat, že vozu by slušel nějaký ten koník navíc, protože jeho dynamika není nijak omračující.

Design vozu je velice zdařilý, nicméně dnes již poněkud okoukaný. Kromě nápadného vzrůstu vozu (Scénic RX má lepší světlost podvozku než třeba Land Rover Freelander) na první pohled zaujme výrazný „offroadovský“ přední nárazník. Nápadné ochranné kryty pro jízdu do terénu nechybí Renaultu ani po stranách, vzadu a zespodu. Rezerva umístěná na zadních dveřích ztěžuje manipulaci s pátými dveřmi, zavěšenými na straně. Zavazadelník je sice přístupný i pouhým odklopením zadního okna, ale vzhledem k výšce vozu této možnosti využijí pouze vyšší lidé.

Scénic je velmi prostorný vůz s variabilním interiérem, potěší řada odkládacích zásuvek a ploch. Přední sedadla jsou měkká a pohodlná, zadní tři sedadla už poskytují místa o poznání méně. Palubní deska je poněkud unylá, barva použitých plastů nevýrazná. Při jízdě navíc některé plasty drnčí, zkrátka, kvalita zpracování interiéru není na příliš vysoké úrovni.

Jízdní zážitky ze Scénicu RX4 přímo závisí od povrchu, na kterém se nacházíte. Při jízdě po suché silnici vůz ničím zvláštním nevyniká. Podvozek vyvinutý firmou Steyr Daimler Puch dobře drží v zatáčkách, vadí jen poněkud měkčí pérování a řízení, které má pouze průměrnou zpětnou odezvu. Potíže může působit nadměrný poloměr otáčení.

Při jízdě po zmrzlém a zledovatělém sněhu se ale pozitiva podvozku a pohonu všech kol projeví okamžitě. Pohon zadních kol se automaticky připojí při prokluzu kol předních pomocí viskózní spojky, systém ASR navíc přibržďuje protáčející se kola. Náhon 4×4 dobře zabírá i na zledovatělém povrchu do prudšího kopce, kdy příjemně překvapí zrychlení a náhlé nalezení trakce tam, kde před chvílí nebyla. Nedůvěra v pohon 4×4 od firmy Renault, která s nemá s jeho konstrukcí bohatší zkušenosti, se rázem rozplyne. V trakci může RX4 konkurovat i klasickým off-roadům.

Renault Mégane Scénic RX patří mezi velice žádané ojetiny. „Vůz si pořizují zejména mladší lidé, nebo rodiny s dětmi,“ říká Tomáš Lachout, manažer prodeje společnosti AAA AUTO. „Patří k populárním a nedostatkovým modelům.“ Jeho obliba je způsobena mimo jiné i značnou úsporou peněz, protože cena nového vozu se pohybuje nad hranicí 800 000 Kč. Výhodná cena je samozřejmě zapříčiněna i vnímáním značky Renault na českém trhu.

Vůz s téměř 100 000 najetými kilometry netrápily žádné chronické potíže. Nicméně obecně platí, že vozy RX trápí netěsnosti střešních oken, poruchové automatické převodovky, zamlžující se mlhová světla a uvolňující se kabely u krabičky pojistek a senzoru brzdového pedálu. Kvalita zpracování interiéru by rozhodně mohla být vyšší.

Právě v bazaru:

Renault Mégane Scénic 1.9 dCi RX4, r. v. 2001, 359 000 Kč

Najeto 99 507 km, 102 koně, ABS, klimatizace, 4x airbag, litá kola, centrální zamykání, posilovač, el. zrcátka i okna.

autoweb.cz

1.2.2006 8:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist