Peugeot 207 (od 2006)

Nástupce populární „dvěstěšestky“ příznivce značky se lvem ve znaku rozhodně nezklamal. Peugeot 207 je totiž ve všech parametrech lepší.

Francouzská automobilka Peugeot představila nový model 207 v roce 2006 a to ve tří a pětidveřovém provedení hatchback. Stále populární model 206 však zůstal ve výrobě.

Následující rok se do „dvěstěsedmiček“ začaly montovat nové motory 1.6 VTi/88 kW a přeplňovaný 1.6 THP/128 kW na jejichž vývoji pracoval koncern PSA Peugeot Citroën spolu s BMW. Představen byl také odvozený kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou.

Světlo světa spatřilo také kombi SW a sportovně laděná verze RC s motorem 1.6 THP. V roce 2008 byla uvedena odvozená verze SW Outdoor na zvýšeném podvozku.

Peugeot 207 velká fotogalerie

Peugeot 207 fotogalerie

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel hatchback v roce 2006, kupé-kabriolet absolvoval nárazový test o rok později. Obě verze získaly za ochranu posádky maximální počet, tedy pět hvězdiček z pěti možných.

U hatchbacku byla hodnocena i bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách. Také v této disciplíně dosáhl vůz velmi dobrého výsledku, když mu technici Euro NCAP dali čtyři hvězdy z pěti možných.

Za volantem
S designově zdařilou karoserií ladí povedená palubní deska. Tu tvoří kvalitně působící plasty s dobrou povrchovou úpravou. Silný středový panel ale omezuje prostor pro řidičovu pravou a spolujezdcovu levou nohu.

Prostor pro kolena cestujících vzadu není špatný, mají ale omezené místo nad hlavami. Kladně hodnotíme pohodlná sedadla. Přední poskytují dostatečné boční vedení těla.

Zavazadelník přepraví náklad o objemu 267 litrů v základním uspořádání. V případě potřeby jej lze rozšířit sklopením zadních sedadel. Kombi má zavazadlový prostor o objemu 335 litrů.

Z pohonných jednotek doporučujeme šestnáctiventilovou čtrnáctistovku nebo agregát 1.6 VTi. Oba motory pracují s rozumnou spotřebou, jsou kultivované a dostatečně výkonné.

Příznivci dieselů mají také z čeho vybírat. Agregát 1.4 HDI se snahou nepřetrhne, ale pohonná jednotka 1.6 HDI/80 kW je už jiné kafe. Na vývoji tohoto motoru spolupracoval koncern PSA s automobilkou Ford. Pro kombi je doslova ideální.

Jízda s Peugeotem 207 potěší komfortním odpružením. Zle si vůz nevede ani v zatáčkách. I když zde vidíme stále znatelné rezervy, proti modelu 206 nabízí nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti.

Časté závady
Přestože se jedná ještě o mladou ojetinu, některé častěji se vyskytující problémy už známe. Patří k nim zejména potíže s palubní elektronikou, vůle na přední nápravě nebo koroze výfuku.

Brzdy mají kratší životnost, klasické závady se u nich ale zatím neukázaly. Nepříjemnosti však dokážou způsobit zapékající se konektory žárovek ve světlometech. Žárovky nezřídka praskají, jejich výměnu mnohdy musí motorista svěřit servisu, který si se zapečeným konektorem poradí.

KLADY
zdařilý design
komfortní odpružení
vynikající motory 1.6 THP a 1.6 HDI
kvalitní materiály v interiéru

ZÁPORY
méně místa pro hlavy cestujících vzadu
vůle v řazení
středový panel palubní desky omezující prostor pro nohy

Milan Jirouš

26.6.2009 10:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist