Opel Vectra (2002 – 2008)

Třetí generace Opel Vectra s označením C znamenala obrovský kvalitativní skok. Neprospěl jí však nový systém ovládání směrových světel.

Vectra C přišla na trh v roce 2002 v provedení sedan a později také ve verzi liftback GTS. Prostorné kombi pod tradičním názvem Caravan se dostalo ke slovu o rok později.

V roce 2005 prošla modelová řada modernizací, vrámci níž došlo k úpravě citlivosti páček pod volantem. Do nabídky se dostala šestistupňová převodovka a sportovní podvozek IDS Plus.

Rok 2006 se nesl ve znamení příchodu sportovně laděného modelu Vectra OPC, který dostal přeplňovanou pohonnou jednotku 2.8 V6 T/188 kW. O rok později byl její výkon ještě navýšen a to na 206 kW. Nástupcem Vectry se stal Opel Insignia, který její místo přebírá právě v těchto dnech.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel automobil v roce 2002 s výsledkem čtyři hvězdičky z pěti možných za ochranu posádky při nárazu.

Za volantem

Velký klad německého vozu představuje vnitřní prostornost. Nedostatkem nebudou trpět ani lidé na zadních sedadlech. Zavazadelník nabídne objem 500 litrů v základním uspořádání v případě sedanu a liftbacku. Kombi poskytne o 30 litrů více.

V interiéru vozu najdeme kvalitní materiály, podvozek zajistí výborný jízdní komfort a potěší i zdařilé odhlučnění motorového prostoru. Druhou stranou mince je zvýšená citlivost na příčné nerovnosti, o něco hlučnější běh turbodieselů DTI a především nešťastné řešení přepínačů pod volantem.

Páčky směrových světel a stěračů se totiž vždy vracejí do neutrální polohy, místo toho, aby zůstaly zaaretované. Když klepnete do páčky směrových světel, ta třikrát bliknou a dost. Pokud ji stisknete více, blikají do narovnání kol, nebo ručního vypnutí. Před modernizací (do r. 2005) byla citlivost páček příliš velká a tak u starších automobilů dochází k nechtěnému zapnutí směrovek, i když chce řidič pouze třikrát bliknout nebo naopak. Pokus o ruční deaktivaci pak často vede ke spuštění blikačů na druhé straně vozu. Tato na první pohled drobnost přivádí nejednoho zájemce o ojetinu k šílenství a tak nakonec zvolí jiný vůz.

Z pohonných jednotek doporučujeme především moderní turbodiesel 1.9 CDTi, který je svižný, tichý a úsporný. Pokud uvažujete o zážehové šestnáctistovce, dobře si koupi rozmyslete – bude vám výkonově stačit? Produkovaných 74, později 77 kW a točivý moment 150 Nm totiž není na velký vůz zrovna mnoho.

Časté závady

Pozor si dejte na poruchy převodovek a řídicích jednotek motoru. Výjimkou není ani rychlá koroze koncového tlumiče výfuku, vyskytují se vůle na přední i zadní nápravě a potíže mohou nastat s váhami vzduchu u dieselů.

Někdy zlobí klimatizace a ovladače na centrálním panelu, praskají žárovky ve světlometech a pozornost věnujte také kontrole displeje palubního počítače. Ten totiž u některých vozů nedopisuje.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6/74 a 77 kW, 1.8/90 a 103 kW, 2.0 T/129 kW, 2.2/108 a 114 kW, 2.8 V6 T/169, 184, 188 a 206 kW, 3.2 V6/155 a 160 kW.
Dieselové motory: 1.9 CDTi/74, 88 a 110 kW, 2.0 DTI/74 kW, 2.2 DTI/92 kW, 3.0 V6 CDTi/135 kW.

KLADY
velká nabídka ojetin
vnitřní prostornost
příznivé ceny
komfortní odpružení do modernizace

ZÁPORY
příliš citlivé páčky pod volantem
hlučnější turbodiesely DTI
citlivost na příčné nerovnosti

Milan Jirouš

7.11.2008 8:14| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist