autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Nissan 350 Z (2002 – 2009)
Nissan 350 Z (2002 – 2009)
Nissan 350Z byl představen v roce 2002 a následně uveden na americký trh. Evropa se nástupce populárních sportovních automobilů řady „Z“ dočkala o rok později. Šestiválec o objemu 3,5 litru disponoval zpočátku výkonem 280 koní, což stačilo ma maximální rychlost 250 km/h (elektronicky omezeno) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.
V roce 2004 přišel na trh roadster, který má maximální rychlost o 5 km/h nižší a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 6,4 sekundy. Následující rok se objevila upravená verze s modifikovaným motorem o výkonu 287 koní a také provedení Gran Turismo 4 s výkonem 300 koní. Provedení GT4 zamířilo do Evropy v omezeném počtu 700 kusů.
Další změna přišla v roce 2006, kdy byl modifikován motor na výkon 294 koní. Točivý moment 363 Nm však zůstal nezměněn. V roce 2007 došlo k dalšímu nárůstu výkonu a to na 300 a následně na 313 koní.
V listopadu byl na autosalonu v Los Angeles představen nástupce Nissan 370 Z. Oblíbená „třistapadesátka“ se zatím stále vyrábí, nováček dorazí na trh ale už příští rok.
Za volantem
Model 350 Z není pro ořezávátka. Ne že by jej nezvládl průměrný řidič. ESP zde nastupuje bleskově a tak může i s poháněnou zadní nápravou a silným motorem jezdit relativně rychle a bezpečně téměř kde kdo. Důvod je jiný: pokud si chce jízdu užít, musíte ESP vypnout. Pak poznáte, co tenhle ďábel dokáže.
Radost udělá příznivcům driftu a každému, kdo dokáže ocenit brutální zátah motoru a razantní nástup brzd Brembo.
Na sešlápnutí plynu odpoví nádherný zvuk šestiválce, auto zavrtí zadkem a vyletí jako střela. Jedna, dva, tři – rychlosti padají jedna za druhou, hrabat na trojku „zetku“ nečiní nejmenší problémy. Do zatáčky si auto hravě „poladíte“ plynem, ale pozor – před ní podřazovat jedině s meziplynem! Jinak je ztráta kontroly nad vozem při ostré jízdě téměř jistá. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem činí 11,4 l/100 km, ale toto číslo by nemělo zážitky za volantem kazit.
Na klikatých silničkách vás výborně podrží sportovní sedadla s výborným bočním vedením těla. Chválíme také krátké a přesné řazení, ne každému ale bude vyhovovat těžší chod řadicí páky a tuhost plynového pedálu. To však ke sporťákům patří.
Moc se nám líbí dvoumístný interiér s designérsky zdařilou palubní deskou, i když kvalita některých plastů není nejlepší. Najdete zde několik přihrádek na drobnosti, víc si do auta neberte. Nabídka odkládacích míst není největší, ale ani ji nemůžeme označit za špatnou. Konkurenční BMW Z4 v tomto směru „zetko“ jasně předčí. Zavazadelník sice disponuje solidním objemem 235 litrů, jeho využití ale limituje příčná vzpěra. Naložit například golfový bag se tak jeví jako velký problém.
Časté závady
Všichni oslovení obchodníci s ojetinami, ale i majitelé se shodují, že jde o velmi spolehlivý automobil. Nejčastěji mu jsou vytýkány pouze problémy se spojkou.
Mnohdy se však vyskytují i potíže se synchrony a to zejména na druhém a třetím rychlostním stupni. U některých vozů se můžete setkat s drnčením bezrámových oken a to když jsou jen pootevřená.
Odborníci také varují před koupí vozidla po nehodě. Pozor si dejte také na importované Nissany 350Z z USA. Na tamním trhu se prodávají automobily s různými odlišnostmi, jako jsou menší brzdy. To co se zdá na první pohled jako úspora, může být ve finále značnou investicí.
Podobná auta si také někdy pořizují lidé s nepříliš rozvinutými řidičskými schopnostmi. Nebudeme řešit, proč si je kupují, spíš se zaměříme na jejich stav. Mnohdy se poznají podle odrbaných ráfků o obrubníky, poškozené může být i lízátko pod předním nárazníkem a podobně. U takových aut lze předpokládat kromě investice do nových disků i větší riziko výskytu problémů se spojkou a synchrony. Proto v tomto případě usmlouvejte velkou slevu.
Motorizace
3.5 V6/206, 211, 216, 221 a 230 kW
KLADY
vynikající jízdní vlastnosti
spolehlivost
jízdní výkony
citlivě zasahující ESP, které jde úplně vypnout
ZÁPORY
menší tuhost roadsteru
Milan Jirouš