autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Ford Mondeo (2000 – 2007)
Ford Mondeo (2000 – 2007)
Druhá řada Fordu Mondeo přišla na trh v roce 2000 a to v provedeních sedan a liftback. Kombi spatřilo světlo světa o rok později.
V roce 2002 byl do výroby poprvé zaveden moderní turbodiesel 2.0 TDCi/96 kW se systémem common rail (do té doby se k Mondeu nabízel agregát 2.0 TDDi/66 a 85 kW). Prodávat se také začala sportovně laděná verze ST220 poháněná zážehovým šestiválcem 3.0 V6/166 kW (později i s turbodieselem, model nadále značen pouze ST).
První facelift prodělal model v roce 2003 a nabídku rozšířila nová šestistupňová přímo řazená převodovka pro verze 2.5 V6 a 2.0 TDCi. Následující rok výrobce uvedl motor 1.8 SCi s přímým vstřikem paliva, slabší třílitr o výkonu 150 kW a velmi povedený turbodiesel 2.2 TDCi s maximálním točivým momentem 400 Nm!
Ford Mondeo fotogalerie – vše co potřebujete vidět
V roce 2005 byl na brněnském autosalonu představen druhý facelift, nebo spíše drobná úprava vzhledu. Současně Mondeo prošlo vylepšením brzdového systému a modernizací vznětových agregátů.
Třetí generace Fordu Mondeo byla poprvé oficiálně představena na jarním ženevském autosalonu v roce 2007. Prodej byl zahájen ještě před polovinou roku.
Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Mondeo II v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu získalo čtyři hvězdičky z pěti možných.
Za volantem
Mondeo nabídne dostatek prostoru všem cestujícím. Palubní desku tvoří kvalitní materiály se zdařilou povrchovou úpravou, sedadla jsou pohodlná a dílenské zpracování na vysoké úrovni.
Zavazadelník disponuje objemem 500 litrů v základním uspořádání. To platí pro sedan a liftback, kombi nabídne o 40 litrů více.
Podvozek potěší výborným naladění zajišťujícím velmi dobrý cestovní komfort i na méně kvalitních komunikacích. Současně však stojí za skvělými jízdními vlastnostmi vozu. Držení stopy v zatáčkách či při vyhýbacím manévru je výborné.
Pochvalu si zaslouží i přesné řazení a řízení s vynikající zpětnou vazbou. Slabinou jsou pomalu řadicí a hlučné automatické převodovky, které rozhodně neplatí za vzor spolehlivosti.
Zážehové osmnáctistovky nejsou nejživější, u motoru SCi se navíc zpočátku objevovaly problémy s elektronikou. Pozor si dejte i na silný motor 3.0 V6, který může být nadměrně opotřebovaný. Doporučit nemůžeme ani turbodiesely TDDi známé větší hlučností a spotřebou.
Agregáty TDCi zpočátku trápila palivová čerpadla a vstřikování, po roce 2003 se ale situace výrazně zlepšila. Problém se vstřikovači se občas objeví, avšak oprava už není tak nákladná jako dříve. Přitom jde o velmi výkonné a úsporné pohonné jednotky. Právě proto jsou naším tipem.
Časté závady
Mondeo II patří mezi nadprůměrně spolehlivé automobily, přesto se některé závady vyskytují častěji. U vozů s vyšším počtem ujetých kilometrů mohou vznikat vůle v silentblocích zadní nápravy a hlukem se budou hlásit o výměnu opotřebovaná ložiska kol. Taktéž se můžete setkat s opotřebovaným zavěšením přední nápravy. To vydrží ale výrazně déle než u hlavního konkurenta Volkswagenu Passat.
Potrápit dokáže zaseknutý nebo přidřený zámek kapoty, která jde otevřít jenom klíčkem. Vyskytují se i vůle v horním uložení tlumičů. Boční okna ovládaná kličkou mohou následkem opotřebení samovolně sjíždět.
Motorizace
Benzinové motory: 1.8 16V/81 a 92 kW, 1.8 SCi/96 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.5 V6/125 kW, 3.0 V6/150 a 166 kW.
Dieselové motory: 2.0 TDDi/66 a 85 kW, 2.0 TDCi/85 a 96 kW a 2.2 TDCi/114 kW.
KLADY
výborné jízdní vlastnosti
komfortní odpružení
nabídka prostoru
příznivé ceny originálních dílů
ZÁPORY
na volnoběh hlučnější motor TDCi
hlučné a neúsporné turbodiesely TDDi
do roku 2003 pouze pětistupňová převodovka
pomalu řadící a poruchová automatická převodovka
Milan Jirouš