autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Ford Fiesta (2002-2008)
Ford Fiesta (2002-2008)
Příchod nové generace Fiesty byl netrpělivě očekávaný. Model shodný s Mazdou 121 totiž už dávno nelákal. Rok 2002 se však nesl ve znamení návratu Fiesty na výsluní. Tří a pětidveřový hatchback doplnila později užitková verze Van a také sportovně laděná varianta ST s atmosférickým motorem 2.0/110 kW.
Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Konec roku 2005 přinesl facelift modelové řady. Automobil dostal novou masku, nárazník, všechna světla a zásadní proměnou prošel interiér. Palubní deska, ale i čalounění bylo nově možné pořídit ve třech barevných kombinacích, ke slovu přišly i kvalitnější materiály. Prostor pro posádku díky tomu výrazně prokoukl a získal na útulnosti. Jen jedno minus si Fiesta nesla dál – nepohodlná sedadla s malými sedáky (neplatí pro model ST, který má standardně zdařilé sportovní sedačky). Nová generace Fordu Fiesta spatřila světlo světa v roce 2008.
Za volantem
Kladem automobilu jsou především vynikající jízdní vlastnosti. Ocenit musíme také přesné řazení. Tužší nastavení podvozku ale znamená omezený jízdní komfort.
Z pohonných jednotek nemůžeme žádnou označit za vyloženě špatnou. Přesto nedoporučujeme třináctistovku o výkonu 43, později 44 kW. Při rozjezdech se totiž snahou zrovna nepřetrhne. Silnější agregát 1.3/50, později 51 kW je na tom o poznání lépe. Pokud toužíte po turbodieselu, můžete volit z motorů 1.4 TDCi/50 kW a 1.6 TDCi/66 kW. Zejména druhý z motorů vřele doporučujeme. Jedná je o agregát na jehož vývoji pracoval Ford s koncernem PSA Peugeot Citroën a zaujme kultivovaným během i nízkou spotřebou nafty.
Zcela samostatnou kapitolu tvoří sportovně laděné provedení ST. Dvoulitr pod kapotou disponuje výkonem 110 kW, což vzhledem k objemu není mnoho, na druhou stranu pro sportovní jízdu zcela dostačuje. Jízdní vlastnosti vozu můžeme označit za excelentní.
Časté závady
Typickou slabinou Fiesty předchozí generace je nepřesný palivoměr. Pokud kupujete ojetinu, buďte ostražití, ať nezůstanete někde stát bez benzinu, či nafty. Překvapit by vás neměla koroze výfuku, karoserie je však dobře chráněna. Nenechte se rozházet povrchovou korozí podvozkových dílů, trpí jí i větší Focus. Nejde o nic vážného a jen těžko budete hledat automobil bez této vady.
Mnoho vozů trápí vůle na přední nápravě, setkat se můžete i s hučícími ložisky předních kol. To značí, že jsou na konci životnosti.
Motorizace
Benzinové motory: 1.25/55 kW, 1.3/43, 44, 50 a 51 kW, 1.4/58 kW, 1.6/74 kW, 2.0/110 kW. Dieselové motory: 1.4 TDCi/50 kW a 1.6 TDCi/66 kW.
Klady a zápory
+
nízké ceny originálních náhradních dílů
výborné jízdní vlastnosti
nadprůměrná spolehlivost
velmi povedená sportovní verze ST
výkonné turbodiesely
–
do faceliftru v roce 2005 nevzhledná palubní deska
horší dynamika motorů 1.3/43 a 44 kW
nepohodlná sedadla (neplatí pro ST)
chudá základní výbava
povrchová koroze podvozkových dílů
Milan Jirouš