Daewoo/Chevrolet Lacetti (od 2004)

Model Lacetti přišel na trh ještě jako Daewoo, na Chevrolet byl však přejmenován už krátce po svém uvedení.

Pětidveřový hatchback Daewoo Lacetti se objevil v roce 2004. Kromě této karosářské verze přišel na svět také sedan a kombi SW.

V polovině roku byl vůz přejmenován na Chevrolet Lacetti, což souvisí s koupí korejské fabriky Daewoo koncernem General Motors.

Automobil se dodával se třemi zážehovými motory, vznětový agregát až do roku 2007 v nabídce nebyl. Pak se začal montovat turbodiesel 2.0 TCDI disponující výkonem 89 kW.

O bezpečnosti modelu Lacetti se můžeme jen dohadovat. Nezávislou nárazovou zkoušku Euro NCAP totiž nikdy neabsolvoval. Stejně tak vůz nenajdeme v žebříčcích spolehlivosti. To je dáno malým počtem automobilů, což znemožňuje vést odpovídající statistiky.

Za volantem

Interiér automobilu neuchvátí použitými materiály, po zadu je zejména povrchová úprava plastů. Kladně nelze hodnotit ani dílenské zpracování.

Místa pro posádku zde ale najdete dostatek. Zavazadelník hatchbacku však už tolik nepotěší, když objemem 275 litrů značně zaostává. Kombi nabízející 400 litrů pro náklad je na tom o něco lépe. Sedan má zavazadelník o objemu 405 litrů.

Jízdně jde o podprůměrný vůz. Měkčí nastavení podvozku některé nerovnosti zvládá bez problémů, jiné se neobejdou bez výrazného zvukového doprovodu. V zatáčkách se auto více naklání a hůře zdrží jízdní stopu.

Pokud jde o pohonné jednotky, nemůžeme doporučit především základní čtrnáctistovku. Je hlučná a ochotou jít za plynem se rozhodně nepřetrhne. Z tohoto důvodu nám přijde lepší volbou některý z větších agregátů.

Časté závady

Mnoho vozů trpí vůle v čepech a silentblocích přední nápravy. Časté je praskání žárovek ve světlometech, ale výjimku netvoří ani závady klimatizace.

Motory mívají hlučnější vršky. Vyskytují se vůle v řazení. Zástupci českých autobazarů model Lacetti řadí k podprůměrným automobilům. Vytýkají mu zejména problémy spojené s rychlejším opotřebením.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/70 kW, 1.6 16V/80 kW, 1.8 16V/90 kW.
Dieselové motory: 2.0 TCDI/89 kW.

KLADY
nízké ceny ojetin
minimální riziko krádeže
dostatek místa pro posádku
solidní výbava

ZÁPORY
malý zavazadelník
menší odolnost vůči opotřebení
slabší jízdní vlastnosti
horší odhlučnění interiéru

Milan Jirouš

20.2.2009 1:57| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist