autoweb.cz > Zajímavosti o autech > auto veteráni > Starosta Paříže chce zakázat stará auta
Starosta Paříže chce zakázat stará auta
Plán, který předložil radě toto pondělí, má platit od září 2014 a obsahuje zákaz vjezdu všech osobních aut starších 17 let, nákladních vozidel a autobusů starších 18 let a motocyklů starších 10 let (!) za hranice dálnice A86, která obepíná Paříž. Zákaz se má týkat plošně všech, tedy i například veteránů, jako jsou Ciroeny 2CV, Renaulty 4 a podobně.
DOPORUČUJEME: Když úřady považují automobil za nepřítele státu
Podle komunisty Delanoea jsou tohle největší znečišťovatelé v Paříži a také prý tato vozidla emitují nejvíce hluku. Studie přitom ukazují, že automobilová doprava (osobní i nákladní) se na pařížských emisích podílí ani ne čtvrtinou. Testy zase ukázaly, že některá stará auta vydávají menší hluk než moderní – zejména kvůli úzkým pneumatikám s nižším valivým odporem a hlukem.
Podle kritiků tento plán jen zhorší životní situaci sociálně slabších, kteří musí do Paříže dojíždět, hromadná doprava už totiž prý moc nestíhá. Delanoe ale tvrdí, že podpoří tyto lidi dotací na nákup moderního vozu nebo motocyklu. „Ehm, ze svého?“, ptá se opozice. Evropa je totiž v krizi a opoziční radní se ptají, kde na to hodlá vzít peníze.Podle kritiků chce také komunista Delanoe pouze vypadat před prostým lidem ještě zelenější než Zelení. To ale není z plánu všechno, má se zavádět mýtné za vjezd do města, jakási Eko-daň, snížit rychlost na městkých okruzích z 80 na 70 km/h a více než zdvojnásobit se má počet zón s omezením na 30 km/h.
Čtěte také: Ve kterých evropských městech je nejucpanější doprava?
Už dříve zaváděl komunista Delanoe obvyklé věci jako cyklopruhy a nechal uzavřít důležité komunikace a proměnil je v pěší zóny. Jeho dlouhotrvající boj proti autům se sice líbí určité části obyvatelstva (dovedeme si představit, jaké), ale kdo se potřebuje někam dostat, tvrdí, že cesta je obtížnější, trvá déle a je jedno, jestli se jede autem, na kole nebo v MHD.