autoweb.cz > Ssangyong > Ssangyong Korando > SsangYong Korando e-XDi 200 AWD AT
SsangYong Korando e-XDi 200 AWD AT
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
RADOSTI
Automatická převodovka soužití s tímto SUV ještě více zpříjemnila…
STAROSTI
…ale drobné nedodělky mu pořád hází klacky pod nohy.
Vlastně jsem ani se SsangYongem jezdit neměl, protože si ho domluvil Filip. Ale souhrou okolností se stalo, že on s ním neujel ani metr a já ho měl před domem celý týden. Ale co, má to automat, tak to nějak přežiju. Ostatně, o výhodách automatické převodovky a jejím vlivu na hodnocení jinak ne úplně dobrého auta jsem se již jednou rozepisoval…
SsangYong Korando už v redakci jednou zaparkoval a opět jsem to byl zase já, kdo s ním jezdil a kdo ho psal. Tenkrát se ale jednalo o verzi s manuální převodovkou. Vlastně, pro zjednodušení bych mohl překopírovat text starého testu a jen nahradit slovní spojení „manuální“ termínem „automatická“. Všechno totiž zůstalo – stejné neduhy, ale také přednosti.Automatická šestistupňová převodovka se ani netváří, že chce konkurovat sofistikovaností a precizností skříním od Audi nebo BMW, ale svou práci odvádí a hlavní je to, že ve městě a při popojíždění se s autem žije tak nějak lépe, snesitelněji. Zmizel i výrazný turboefekt a propady výkonu, které jsem kritizoval u auta s manuálem. Automat si evidentně lépe rozumí s nevyrovnaným chodem jinak docela silného dieselu a i když mu pocitově trochu výkonu ve špičce ubírá, celkově je auto dynamicky nadanější a příjemnější.
Trochu podivně a hlavně lacině působí plastový přepínač na boku voliče převodovky, kterým můžete sekvenčně řadit. Je to evidentně dodělávané na poslední chvíli a nelíbí se mi to. No, funguje, ale naštěstí automat prakticky vždy zařadí správně a nemusíte mu vnucovat svůj názor na optimální převod ve stoupání i s naloženým autem. A překvapivě se automat neprojevil negativně na spotřebě – Korando spořádá stále stejných devět litrů nafty na 100 km.“Automatické“ Korando sice přestalo poslouchat na povely pedálem plynu v zatáčce, ale to bylo jen takové chvilkové rozptýlení u vozu s manuálem, které vás stejně po čase přestane bavit. Nedotáčivost je přirozeným projevem a i když má Korando pohon všech kol, o práci zadní nápravy nebudete skoro vůbec vědět. Každopádně do prudkého kopce se na prašné polní cestě rozjedete a to snad ke spokojenosti stačí.
SsangYong Korando tak skutečně dělá to, co má dělat. Jede dopředu, když to po něm chcete, couvá, když potřebujete a brzdí, když se rozhodnete brzdit. Dokonce také zatáčí a někdy i topí a klimatizuje. Takže k funkci výhrady mít nemůžete. S vytříbeností projevu, jak auto funguje, už můžete možná nesouhlasit, ale koupili jste si auto, které patří k tomu nejlevnějšímu na trhu v kategorii SUV.Výbava je poměrně bohatá a nechybí automatická klimatizace, parkovací asistent, tempomat (s trochu nelogickým ovládáním) a elektricky nastavitelné a vyhřívané sedačky. Za 669 900 korun tak máte tu nejvyšší výbavu, jinde byste se dostali klidně na milion nebo i víc. Ale jinde také zapnete bezpečně dětskou sedačku a nastavíte si sedadlo přesně podle svých představ a ne podle představ korejského designéra.
Verdikt
V přímém srovnání s nejlepšími SsangYong Korando neobstojí, ale jako auto, které má přepravit cestující, vyjet prašnou polní cestu, odtáhnout přívěs a samo při tom řadit, funguje naprosto uspokojivě. Asi největším lákadlem samozřejmě bude cena, pokud vám jde především o poměr „utracené peníze/odvedená služba“. Pak se dá Korandu odpustit cokoli.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,2 x 85,6 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Vpředu | Vzpěry MacPherson |
Vzadu | Víceprvkové zavěšení |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | Kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 225/55 R18 98H |
Pneumatiky vzadu | 225/55 R18 98H |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 129 / 175 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 360 v 2000 - 3000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 100,2 - 103,4 |
0-100 km/h (s) | neudává se |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 186 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,6 / 6,3 / 7,5 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4410 |
Šířka (mm) | 1830 |
Výška (mm) | 1710 |
Rozvor náprav (mm) | 2650 |
Provozní hmotnost (kg) | 1 692 - 1 747 |
Celková hmotnost (kg) | 2260 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 486 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 499 900 Kč (Active 2WD) |
Základní cena test. verze | 699 900 Kč (Executive AWD AT) |
Cena testovaného vozu | 699 900 Kč |