autoweb.cz > Toyota > Toyota Corolla > Sportovní Toyota GR Corolla s nadupaným tříválcem dostává automat z GR Yarisu
Sportovní Toyota GR Corolla s nadupaným tříválcem dostává automat z GR Yarisu
Japonská Toyota je v posledních letech jednou z mála automobilek, které naplno šlapou do vývoje sportovních aut pro celý svět. Tovární sportovní divize Gazoo Racing aktuálně disponuje nezvykle širokým globálním portfoliem sportovních modelů, v nichž si vyberou hlavně milovníci zadokolek a čtyřkolek. Celosvětově totiž Toyota prodává dvojici sportovních kupé GR86 a GR Supra a dvojici rychlých hatchbacků s pohonem všech kol GR Yaris a GR Corolla.
Nový osmistupňový automat
Sportovní Toyota GR Corolla se u nás v Evropě bohužel neprodává, ale automobilka ji právě vylepšila zásadní modernizací. Výkonná Corolla se sofistikovanou technikou menšího GR Yarisu, oficiálně prodávaného i v České republice, právě začíná cílit i na milovníky rychlosti bez zájmu o šlapání na spojku při řazení. Ke standardnímu modelu se šestistupňovým se nově připojuje i verze s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Novinka s automatickou převodovkou Direct Automatic Transmission, jakou divize Gazoo Racing vyvinula pro sportovní Toyoty, v nabídce značky doplňuje už dříve uvedený GR Yaris se stejným automatem, a dokonce má i nezávislý chladič. Toyota zároveň nabízí i další doplňkový chladič, který je standardem variant Premium Plus a volitelně je k dispozici pro nižší pakety Premium.
Automobilka navíc uvádí, že se zpřevodování osmistupňového automatu pokusila co nejvíce přiblížit výchozímu šestistupňovému manuálu, takže zachovává původní dynamiku vozu. S novou převodovkou však novinka nabízí výrazně rychlejší změny rychlostí, jež využijí řidiči, co s ní budou chtít jezdit naplno a zábava za volantem při řazení s pákou a třemi pedály je pro ně vedlejší. Elektronika převodovky se navíc učí sledováním chování řidiče při akceleraci a brzdění, aby dosáhla co nejrychlejších podřazení.
Nová porce točivého momentu
Toyota při představení nové GR Corolly uvádí, že většímu sportovnímu hatchbacku zvýšila točivý moment. I nadále zakládá na turbodmychadlem přeplňované tříválcové šestnáctistovce, jakou převzala z GR Yarisu, ale aktuálně má vrcholných 300 koní a 400 Nm. Moderní technika je vybavena i systémem launch control pro co nejpřesnější a nejrychlejší starty z místa, ale automobilka bohužel neuvádí, za jaký čas zvládne vystřelit u 0 na 100 km/h.
Testy sportovních vozů
Automobilka zároveň zapracovala na vylepšených jízdních vlastnostech. Přední i zadní zavěšení je nově vybaveno modernějšími pružinami, jež v zatáčkách omezují zdvih kol na vnitřní straně, přičemž optimalizací prošly i stabilizátory. Od nejnovějšího modelového roku 2025 se navíc standardní výbavou všech aut stávají samosvorné diferenciály typu Torsen pro přední i zadní kola.
Nová vylepšená Toyota GR Corolla se bude prodávat ve Spojených státech amerických, odkud si jí zájemci mohou dovézt prostřednictvím individuálního dovozu. Základní cena tam začíná od zhruba 880 000 Kč (v přepočtu) za standardní variantu Core, přičemž za vrcholnou verzi Circuit Edition Američané zaplatí přibližně 1.080.000 Kč.