autoweb.cz > Ford > Ford Puma > Sportovní auto nemusí být nepohodlné. Fordy od teď mají ortopedické a veganské sedačky, které stále podrží
Sportovní auto nemusí být nepohodlné. Fordy od teď mají ortopedické a veganské sedačky, které stále podrží
Ford již používá technická řešení, jejichž cílem je zajistit, aby jeho sportovní modely přinášely vedle radosti z jízdy také pohodlí, ať už se jedná o propracovaný podvozek nebo o nastavitelná sportovní sedadla s příkladným vedením těla – mimo jiné proto, aby vyhlášené jízdní vlastnosti modelů Ford Performance byly přístupné širšímu okruhu řidičů.
Nyní značka zvyšuje komfort sportovních sedadel na novou úroveň. Nová, ve vlastní režii Fordu vyvinutá sedadla Ford Performance pro sportovní SUV Puma ST se pyšní certifikací odborné organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, iniciativa za zdravější záda).
Certifikace AGR vyžaduje, aby sedadla umožňovala nastavení ve 14 směrech a plně se tak přizpůsobila anatomii a potřebám cestujících, místo aby se cestující přizpůsobovali sedadlu.
Akreditaci AGR uděluje nezávislá hodnotící komise, tvořená experty z různých oblastí medicíny. Bolesti spodních zad patří celosvětově k hlavním příčinám invalidity a jedna studie zjistila, že 63 řidičů trpí bolestmi zad v míře, která narušuje jejich běžný život.
Čtěte také:
Test Fordu Puma ST 1.5 EcoBoost: Protáhli jsme ostrý crossover po Masarykově okruhu
Test Fordu Focus ST 2.3 EcoBoost: Zapomeňte na RS, tohle je teď nejrychlejší Focus
Test Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Kapesní raketa s kapesním motorem
U sportovních sedadel Pumy ST s integrovanými opěrkami hlavy lze nastavit nejen podélnou vzdálenost od volantu a úhel opěradla, ale také délku a úhel sedáku. Každý si tak najde vhodnou pozici za volantem.
Nechybí ani možnost výškového nastavení. Ocení ji zejména řidiči vyšších postav, kteří si mohou spustit sedačku níž a dosáhnout tak nízkého vzpřímeného posazu, jaký mají v oblibě vyznavači sportovní jízdy. Bederní opěrka je elektricky seřiditelná ve čtyřech směrech.
Při hledání správné rovnováhy mezi cestovním komfortem, každodenním pohodlím a vedením těla při sportovní jízdě experimentovali odborníci Fordu s různými typy konstrukce sedadla, pěny i potahů.
Desítku prototypů vyzkoušel Ford na svých polygonech, které napodobují reálné úseky a povrchy silnic z různých částí světa, i na veřejných komunikacích. Se zkouškami životnosti pomohl „Robutt“ – robotický simulátor, který za tři dny usedne, poskočí a zavrtí se v sedadle sedmapůltisíckrát, čímž napodobí dekádu běžného používání.
Nová sedadla se montují také do modelů Focus ST a Fiesta ST. Jsou potažena prémiovým veganským materiálem Sensico®, který svými senzorickými vlastnostmi, trvanlivostí i snadnou údržbou připomíná kůži.
Ford plánuje nabízet sedadla s certifikací AGR i v budoucnu, kdy bude v Evropě klást větší a větší důraz na elektromobilitu. Společnost nedávno oznámila, že do roku 2024 uvede na trh sedm osobních a užitkových modelů nové generace s elektrickým pohonem.