Spolupráce mezi BMW a Garage Italia Customs přinesla ovoce, dvouvaječná i-dvojčata

Úpravy mohou být různé, teď nehovoříme o tuningu v pejorativním slova smyslu, ale o unikátní malířské technice aplikované na unikátní automobily řady i.

Takže spolupráce auotmobilky a designový studiem a výsledkem je dvojice koncepčních vozů v inovativním barevném a materiálovém provedení, postavená na základě aktuálních modelů BMW i. Společný rys? Specifická struktura povrchu, která odráží inovativní charakter vozů BMW i3 a BMW i8. Hlavním motivem je specifická malířská technika, která vznikla koncem 19. a začátkem 20. století a vyznačuje se nezaměnitelným stylem.

BMW i8 (2016)

První jízda | vydáno 1. 8. 2016

„Lapo Elkann je průkopníkem v propojování módy, automobilů a designu. Jako designér shledávám právě tento přístup jako velmi vzrušující,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, ředitel BMW Group Design. „S BMW i jsme překročili původní omezení automobilového designu používáním zcela nových materiálů. I proto progresivní expresivita edice Garage Italia CrossFade dokonale ladí s BMW i3 a BWM i8.“

Design koncepčních vozů představených v Paříži spočívá v optickém mixování různých barev, což je technika používaná již koncem 19. století, známá jako pointilismus. Tato malířská technika využívá k vytvoření celkového efektu malých barevných bodů, které se vzájemně nemixují, ale jsou umístěné těsně vedle sebe. Přesně navržené rozložení a velikost jednotlivých bodů zaplní celý prostor a vytvoří harmonický přechod z jedné barvy do druhé.

U BMW i8 Garage Italia CrossFade respektuje přechodem mezi metalickými barvami Protonic Blue a Protonic Dark Silver linie a povrchy karoserie. I z tohoto důvodu mají šedé body tvar trojúhelníku. Výsledek je velmi dynamický a podtrhuje tak sportovní charakter tohoto plug-in hybridního vozu. Základní barvou je modrá Protonic Blue, na ní je umístěn film s potřebnou šablonou, která po nanesení metalické barvy Protonic Dark Silver vytvoří výsledný barevný efekt. Také uvnitř BMW i8 Garage Italia CrossFade dochází k přechodu mezi tmavě stříbrnou v přední části do jasně modré vzadu. V interiéru je použita kůže Foglizzo, která je kombinovaná s perforovanou Alcantarou.

V případě BMW i3 Garage Italia CrossFade je přechod z jedné do druhé barvy orientovaný vertikálně. Množství modré barvy směrem vzhůru plynule klesá a barva na přední kapotě a střeše přechází do naprosto černé. Postupný barevný přechod je řešen průhlednou fólií s natištěnými kruhovými body, které se směrem vzhůru zvětšují. Podobný barevný motiv je použitý také v interiéru, kde se mísí kvalitní látka s Alcantarou. Základní barvou je v obou případech modrá metalíza Protonic Blue, jež je volitelně k dispozici pro BMW i3, která jsou vybavená akumulátorem zvětšeným na 94 Ah.

Závěrem pak informace, že nejde jen o „výstavní koncepty,“ jak by se mohlo zdát, tisková zpráva totiž říká, že „použité barevné provedení bude pro oba modely k dispozici od počátku roku 2017.“ Takže si můžete v tomto designu za rok svou novou i8 objednat.

29.9.2016 7:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist