autoweb.cz > McLaren > Spirra: první korejský supersport
Spirra: první korejský supersport
Už v létě se v Asii začne prodávat historicky první dvoumístné sportovní auto s motorem uprostřed z jižní Koreje. Společnost Oullim Motors jej bude nabízet pod značkou Spirra. Vývoj trval dlouhých devět let a na liniích je to poznat, první prototyp, pojmenovaný PS-II, představila v roce 2001 nyní již neexistující společnost Proto Motors.
Auto má karbonovou karoserii s ručně svařovaným trubkovým rámem. Tato konstrukce je náročná na výrobu a prostorově neefektivní, poskytuje však výbornou pevnost při zachování nízké hmotnosti. K výrobě rámu není potřeba žádných složitých technologií, přesto je jeho použití v Koreji premiérou.
Vůz pohání vidlicový šestiválec Hyundai o objemu 2,7 litru, zákazníci však budou volit ze čtyř výkonových variant. V té nejslabší, s atmosférickým plněním, nabídne motor pouhých 175 koní a 245 newtonmetrů. S 1320 kilogramy vozu ovšem nebude mít moc práce. Na 100 km/h jej rozjede za 6,8 sekundy a zvládne zrychlovat až ke 212 kilometrům za hodinu. Silnější jednotky dostanou přeplňování. Malé turbodmychadlo zajistí zajímavých 330 koní a 471 newtonmetrů, větší pak rovných čtyři sta koňských sil a 490 Nm.
Na vrcholu nabídky stane verze se dvěma turby a výkonem 450 až 500 koní. Její točivý moment se na vrcholu křivky přiblíží 550 newtonmetrům. Jako jediná dostane samosvorný diferenciál a s 1200 kilogramy bude zároveň nejlehčí z nabízených variant. Stovkou pojede za 3,5 sekundy a dosáhne 310 kilometrů v hodině.
Všechny Spirry budou mít šestistupňou manuální převodovku a čtyřpístkové brzdy Brembo na obou nápravách. Přední kotouče o průměru 355 milimetrů a zadní s 50 milimetry bude u všech verzí kromě nejslabší hlídat ABS. Pneumatiky o šířce 225 mm vpředu a 275 mm vzadu dodá Kumho.
autoweb.cz