autoweb.cz > Subaru > Špičková bezpečnost i jízdní vlastnosti. Nový Subaru Outback překvapil krásnou limitkou
Špičková bezpečnost i jízdní vlastnosti. Nový Subaru Outback překvapil krásnou limitkou
Model Outback byl poprvé představen už v roce 1995 a od té doby se zařadil mezi modely, na něž se pravidelně stáčí zrak milovníků výletů, kteří zároveň touží po robustním a bezpečném vozidle do betonových džunglí. Pro ty je právě tento vůz Subaru jako dělaný, když perfektně kombinuje vlastnosti velkých kombíků a SUV. Outback se stal v průběhu let zaslouženou vlajkovou lodí japonské automobilky a letošní generace posouvá kvalitu modelu ještě o pořádný kus dál. Nabízí nejen radost z jízdy na různých terénech, ale především výraznou odolnost a také bezpečnost. Tu ocení nejen dobrodruzi, ale také starostliví rodičové s ratolestmi a hravější duší.
Důraz na maximální bezpečnost
Nový Outback se může pochlubit nejlepšími hodnoceními v nárazových testech, za což vděčí mimo jiné většímu podílu prvků z vysokopevnostních ocelí. Struktura karoserie je díky nim lehčí, nabízí však účinnější ochranu ze všech stran, když absorbuje o 40 procent více nárazové energie. Kromě vylepšení materiálů v karoserii vyšší bezpečnosti pomáhají i úzké střešní sloupky či velká okna, díky nimž mají řidiči výtečný výhled. Subaru navíc myslí i na pohodlí, jež se odráží na tvaru sedaček a v případě vyšších modelů i kvalitnější kůže. Právě komfort je pro Subaru klíčem k lepšímu soustředění řidičů. Jen hardware ale nestačí a výrobce to moc dobře ví.
Řidičům tudíž nová generace vypomůže i velkorysou standardní výbavou, zahrnující novou verzi systému EyeSight. Tato technologie využívá dvojice kamer pro předcházení nehodám, má nyní dvojnásobně velké zorné pole a nabízí 11 bezpečnostních funkcí. Najdeme zde vylepšený adaptivní tempomat s funkcí udržování uprostřed pruhu, asistent nouzového udržování v jízdním pruhu či funkce rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti. Nechybí ani varování před opuštěním jízdního pruhu s vibracemi do volantu nebo asistent zabraňující vybočení z jízdního pruhu. Ten rozpoznává také dělicí čáru a neoznačenou krajnici.
Lepší brždění, motor i ovladatelnost
Novinkou je též zdokonalený systém přednárazového brzdění, který vozidlo již nezabrzdí pouze před překážkou přímo před vozem (do 60 km/h), ale také v mnoha různých situacích na křižovatkách. Nové Subaru vás navíc varuje před vozidly ve slepých místech. Monitoruje rovněž řidičovu únavu či nepozornost a samozřejmostí je i brzdná výpomoc při couvání. Zkrátka a dobře, z hlediska bezpečnosti jde o naprostou špičku.
Subaru si u nové generace dalo ještě více záležet na jízdních vlastnostech. Ať už mluvíme o městě, silnicích nebo méně přívětivém terénu. Outback tradičně sází na motor BOXER s bezestupňovou převodovokou Lineartronic. Součástí této kombinace je 2,5litrový atmosféricky plněný čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem. 90 % dílů je přitom pro novinku přepracovaných. Točivý moment se navýšil na 252 Nm a jak je u Outbacku standardem, výkon směřuje na všechny čtyři kola díky pohonu S-AWD.
Pohodlí za každého počasí
Outbacku je díky tomu skoro jedno, v jakém počasí se pohybujete. K lepší ovladatelnosti a komfortu nicméně pomáhá i přepracovaný podvozek i eliminace vibrací napříč částmi vozidla. Jízda je díky tomu klidnější, vozidlo se méně naklání a mnohem lépe reaguje na změny směru. Zatímco ve městě se vůz pochlubí i díky novému motoru lepší akcelerací, v terénu potěší nový systém X-Mode, který nabízí režimy pro různé množství sněhu, bláta a štěrku.
Řidiči ocení i designové změny v interiéru a exteriéru. Design je robustní a na první pohled zaujme dynamickými tvary. Zvýrazněné blatníky, velká šestiúhelníková maska chladiče, přední plastové obložení či v rozích nárazníku umístěná LED mlhová světla podtrhují terénní schopnosti. Větší je čelní sklo, výraznější je i vzdálenost mezi předními a zadními sedadly (téměř 11 cm). Přední sedadla jsou nyní o 30 mm dále od sebe a v oblasti ramen je interiér o 7 mm širší. Šířka otvoru zavazadlového prostoru se pak zvětšila o téměř 30 mm a jeho délka je nyní u podlahy o 23,9 mm delší. Objem zavazadlového prostoru se sedačkami ve vzpřímené poloze se dokonce zvětšil o 10 litrů na celkových 522 litrů.
Unikátní limitovaná verze Geyser
Outback je dostupný v pěti provedeních, u nichž se postupně zvedá úroveň luxusu. Změny se týkají především čalounění, prémiového audionavigačního systému a kamerového monitoringu okolo vozu. Základní varianta Active stojí 1 110 000 Kč. Následují verze Comfort (1 180 000 Kč), Field (1 210 000 Kč) a Touring (1 270 000 Kč). Specialitkou je pak nová limitovaná edice Geyser, jež chytře kombinuje vzhled varianty Field s interiérovým luxusem Touringu. Navíc si ale vypůjčuje jedinečnou modrou barvu, která je jinak vyhrazena pro špičkové verze Wilderness z amerického trhu. Barvu Subaru vyvíjelo dlouhých 5 let, snažilo se totiž vyhnout klasickému zbarvení World Rally Blue, které známe z modelů STI.
Pakliže vám modrá varianta Geyseru padne do oka, nepochybně vás potěší, že je tato varianta laku již v ceně. Ta stejná jako u verze Touring. U té se ale za barevné varianty mimo klasickou stříbrnou musí připlácet 12 000 Kč. Pakliže však máte o limitku zájem, neměli byste otálet. Český trh má potvrzených jen zhruba 40 kusů.