autoweb.cz > Citroën > Spekulace: Citroën DS4 Racing
Spekulace: Citroën DS4 Racing
Luxusní sourozenec Citroënu C4, model DS4, se veřejnosti teprve představí v Paříži. Vyjede s celou řadou silných motorů s výkony až dvě stě koní. Francouzi však neztrácejí čas a pracují na ještě rychlejší verzi, hybridu s výkonem až tři sta koňských sil. Ten by Citroënu umožnil vůbec poprvé za poslední desítky let soupeřit s nejrychlejšími auty v segmentu C.
Do teritoria Golfu GTI má koncern PSA namířeno už nyní – 308 GTi i DS4 dostanou dvousetkoňovou šestnáctistovku, použitou v Mini nebo kupé Peugeot RCZ. Jenže Golf GTI v současnosti nejvyšší ligu nehraje, souboj o titul mistra střední váhy svádějí auta s výkony od 250 koní výš. Pomineme-li extrémní Focus RS, jehož výroba i nadvláda pomalu končí, zbývají Mégane RS, Mazda 3 MPS nebo Golf R.Skupina PSA nemá k dispozici čtyřválec, s nímž by nejostřejší z hatchbacků ohrozila přímo, ale může nabídnout něco jiného: systém HYbrid4. Ten debutoval nedávno, spojen s dieselovým motorem pod kapotou MPV Peugeot 3008. Ústrojí je poměrně jednoduché a flexibilní – elektromotor pohání zadní kola, spalovací motor ta přední. Není tedy žádný problém vyměnit dieselovou jednotku za silnou benzínovou šestnáctistovku.
Citroën DS4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Spekuluje se jen o výkonu eletromotoru. Ten současný má 37 koní, jenže DS4 Racing, jak by se měl hot hatch Citroënu jmenovat, nedorazí před rokem 2012. A to je dlouhá doba, při současném tempu technického vývoje by za dva roky neměl být problém uživit z baterií více než osmdesát koní. Sehnat spolehlivý elektromotor s podobným výkonem není problém už dnes, můžeme tedy Citroënu jen fandit. Budeme napjatě sledovat, kam až se odváží zajít. Bude Francie opět velmocí hot-hatchů?
autoweb.cz