autoweb.cz > Dacia > Dacia Duster > SPECIÁL: Dacia Duster po faceliftu – fakta, testy a videa
SPECIÁL: Dacia Duster po faceliftu – fakta, testy a videa
Dacia Duster se těší v našich končinách docela velké oblibě. Letos se od začátku prodeje v České republice prodalo už přes 5000 kusů, což jenom vypovídá o popularitě tohoto vozu. Aby měli zákazníci ještě silnější pocit, že dostávají hodně muziky za málo peněz, rumunská automobilka přišla s faceliftem, který přináší spoustu novinek.
Zvenku došlo k několika kosmetickým změnám, nové jsou přední světlomety se zabudovanými LED pro denní svícení a agresivnější maska chladiče, vzadu prošla změnou taktéž světla a nová je chromovaná koncovka výfuku. Přehlédnout nelze ani nové 16″ ráfky a pozměněné střešní lyžiny. Ve vzorníku barev se také objevuje šedý odstín s názvem Comète.
Dacia Duster fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Inovacím neunikl ani interiér, který podstoupil větší změny. Přetvořen byl design palubní desky a do nabídky se dostaly čtyři nové druhy čalounění, včetně koženého. Ovládání elektricky ovládaných oken se přesunulo na dveře a nabízí také funkci automatického stahování u řidiče.
Technologickou výbavu zastupují nově přední parkovací senzory. Nechybí ani základní systém Dacia Plug & Radio s připojením Bluetooth, vyšší výbavy poskytnou systém Dacia MEDIA NAV s navigací. Standardní výbavou každého Dusteru je také stabilizační systém ESC a asistent nouzového brzdění EBA, posádku dále ochraňuje čtveřice airbagů.
Největší změna se odehrála pod kapotou, kam se nově dostal přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním 1.2 TCe 125. Ten poskytuje výkon 125 koní a točivý moment 205 Nm, z něhož je plných 90 % k dispozici už od 1500 ot./min. Ve spojení s šestistupňovým manuálem slibuje v Dusteru průměrnou spotřebu 6,0 l/100 km.
Nechybí ani staré známé jednotky 1.6 16V o výkonu 105 koní a 1.5 dCi ve výkonových verzích 90 a 110 koní. K oběma motorizacím samozřejmě zůstává možnost objednat si pohon všech kol.
Dacia Duster vždy nabízela výhodný poměr užitné hodnoty a ceny. V souvislosti s tím jsme zjišťovali, jestli se vyplatí nová Dacia Duster, nebo raději jiné SUV z druhé ruky.
Dacia Duster nám samozřejmě nechyběla ani v testu, zkoumání jsme podrobili verzi 1.5 dCi 4×4.
A to dokonce hned dvakrát – podruhé ve verzi Exception…
Dacii Duster jsme také změřili na polygonu v Mostě, abychom získali reálná provozní data.
Dacia Duster se po necelých čtyřech letech výroby už zabydlela také v autobazarech. Pokud se zajímáte o ojetinu, bazarový rádce napoví, na co si dát pozor a jak vybrat správný kousek.
Jak je na tom Dacia Duster s bezepčností, to ukázaly nárazové zkoušky, které podstoupila v roce 2011.
Dacia Duster se nevyhnula ani motorsportu. V roce 2011 pokořila speciálně upravená verze také nejtěžší závod do vrchu, slavný Pikes Peak.
Dacia Duster se nevyhnula ani rukám tunerů. Třeba takto ji přetvořil indický úpravce DC Design.