autoweb.cz > legislativa > dopravní předpisy v čr > Spada Codatronca Monza: Kupte si také jednu
Spada Codatronca Monza: Kupte si také jednu
Italský úpravce Aznom je v našich šířkách neznámou firmou, ale Italové si jej pamatují hned pro několik zajímavých projektů. K odvážně řezané Corvette a Fiatu 500 s motorem uprostřed se nyní přidává roadster Spada Codatronca Monza. Auto, které nakreslil Ercole Spada se svým synem Paolem, bude Aznom používat jako předváděcí. Případní zájemci s naditou peněženkou však mají dveře otevřené.
Původní studie Codatronca měla uzavřenou karoserii se zužující se zádí (nazývanou coda tronca), typickou pro vozy karosárny Zagato, pro níž Ercole Spada v šedesátých a devadesátých letech pracoval. Aznom však chtěl extrémnější stroj, a tak verze Monza (Aznom v Monze sídlí) přišla o střechu. Auto s ní ztratilo něco málo na váze, takže teď má 1180 kilogramů. Podvozek Chevroletu Corvette zůstal na svém místě.Pod kapotou Codatronca přibrala. Stále se tu ukrývá osmiválec se sedmi litry objemu, a ačkoli Aznom ani rodinný podnik rodiny Spada neříkají o jaký motor jde, s největší pravděpodobností zůstali věrni small-blocku LS7 z Corvette Z06. Motor není v původním stavu, má dva kompresory a 720 koňských sil. Krotit mu je pomáhají velké brzdy Brembo se systémem ABS ze závodních vozů FIA GT3. Podvozek je plně nastavitelný. Auto by mělo zrychlit na stovku přibližně za dvě sekundy a nejvyšší rychlost přesáhne 330 kilometrů za hodinu.
Protože je roadster Spada Codatronca Monza jen demonstračním vozem, jeho cenu nikde nenajdete. Aznom ji však rád prozradí všem vážným zájemcům. Pokud vás odrazuje absence střechy, nezoufejte. Italští karosáři slibují nabídnout i uzavřenou verzi s lepší výbavou.
autoweb.cz