autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Současné Porsche 911 vydrží ve výrobě 14 let
Současné Porsche 911 vydrží ve výrobě 14 let
Nové modely jsou obvykle plánovány na šesti až osmiletý cyklus s tím, že někdy dva tři roky před koncem generace se objeví facelift. A pak nastoupí úplně nový model. Podle informací, které zjistil britský magazín Car, to vypadá na velmi netradiční čtrnáctiletý cyklus pro nové Porsche 911 generace 991. Že by tedy vydrželo ve výrobě až do roku 2025?
Zatím jsme viděli jen novou generaci ve verzi Coupé, ale ještě letos bude představen kabriolet. Příští rok se nic moc dít nebude, teprve na podzim se dočkáme čtyřkolky (pro kupé i kabriolet). V polovině roku 2013 se pak má představit očekávané nové Porsche 911 Turbo s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3,8 litru o výkonu 520 koní. Turbo Cabrio se představí až v roce 2014.Hodně se mluví o budoucnosti Porsche 911 GT3, která se představí v roce 2013. Bude to možná poslední auto svého druhu – tedy s vysokootáčkovým atmosférickým motorem. Je možné, že už v roce 2015 Porsche představí svou první downsizovanou přeplňovanou jednotku.
V roce 2014 se pak má ukázat Porsche 911 Targa, které se vrátí ke kořenům díky klasickému odnímatelnému střešnímu panelu. Možná bude i verze Speedster s malým čelním sklem.
Znovu se prý začíná mluvit o hybridní verzi, která by se nakonec mohla na silnice dostat jako samostatný model. Záleží ale na úspěchu závodního hybridního programu a jak se celý systém podaří vyladit pro provoz na silnici. Porsche je přeci jen v této oblasti velmi pečlivé.Současná generace s označením 991 by se měla prvních větších změn dočkat až po sedmi letech na přelomu roků 2018 a 2019. Místo obvyklého faceliftu se ale očekává více technických změn a možná i něco radikálnějšího v motorovém prostoru. No, snad tak máme dost času na obrnění se a přípravu na první čtyřválec s turbem v Porsche 911 a první silniční hybrid…
Objevila se i spekulace, že by vedle sebe mohla běžet výroba dvou verzí. Vedle verze 991 by tak mohl vzniknout úplně nový model připravený pro montáž nového downsizovaného a hybridního ústrojí. Nebo je ve hře ta varianta, že se po nějakých osmi až deseti letech stane z 911 (991) „podřadný“ levnější model se slabším motorem, zatímco Porsche představí úplně novou generaci, která bude plnit úlohu prestižní 911.
autoweb.cz