Škola smyku v SUV? Ideální pomůckou bude Range Rover Sport SVR

(+ video) Britsko-indické uskupení JLR se snaží naznačit, že jízdu bokem si můžete zkusit nejen s produkty značky Jaguar, ale že to samé umí také Range Rover.

Hledat fyzikální limity s dvoutunovým SUV je něco podobného jako zaskočit do pánského holičství a zkusit si nechat upravit plnovous od zaměstnance postiženého Parkinsonem. Ono to možná vyjde, stejně tak ale nemusí. A rozhodně to pro oba aktéry asi nebude nic příjemného.

Land Rover se nás nyní snaží ve svém nejnovějším videosnímku přesvědčit, že jízda na hraně v mohutném crossoveru vlastně není zase tak komplikovaná. Anebo jak smrtelně vážně říká Mike Cross, jeden z hlavních inženýrů podílejících se na vývoji a řidič z krátkého reklamního filmu, „auto musí být lehké, tuhé a nabídnout řidiči perfektní zpětnou vazbu“.

To jen pro začátek. Navíc potřebujete pořádnou pohonnou jednotku, jako je i ta pod přední kapotou Range Roveru Sport SVR, konkrétně přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 5,0 litru, který je schopen vypustit na osmistupňovou automatickou převodovku a následně na všechna čtyři kola 550 koní 680 newtonmetrů.

Jako bonus tady máte překalibrovaný zadní uzamykatelný diferenciál, systém vektorování točivého momentu, přepracované odpružení s aktivním potlačováním náklonů, a pokud to náhodou v některé ze zatáček nevyjde, spolehnout se dá na brzdový systém značky Brembo. Co tento koktejl dokáže na okruhu v Rockinghamu, je navzdory absurdnosti takového počínání skutečně pozoruhodné.

17.12.2014 12:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist