autoweb.cz > suv > Škola smyku v SUV? Ideální pomůckou bude Range Rover Sport SVR
Škola smyku v SUV? Ideální pomůckou bude Range Rover Sport SVR
Hledat fyzikální limity s dvoutunovým SUV je něco podobného jako zaskočit do pánského holičství a zkusit si nechat upravit plnovous od zaměstnance postiženého Parkinsonem. Ono to možná vyjde, stejně tak ale nemusí. A rozhodně to pro oba aktéry asi nebude nic příjemného.
Land Rover se nás nyní snaží ve svém nejnovějším videosnímku přesvědčit, že jízda na hraně v mohutném crossoveru vlastně není zase tak komplikovaná. Anebo jak smrtelně vážně říká Mike Cross, jeden z hlavních inženýrů podílejících se na vývoji a řidič z krátkého reklamního filmu, „auto musí být lehké, tuhé a nabídnout řidiči perfektní zpětnou vazbu“.
To jen pro začátek. Navíc potřebujete pořádnou pohonnou jednotku, jako je i ta pod přední kapotou Range Roveru Sport SVR, konkrétně přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 5,0 litru, který je schopen vypustit na osmistupňovou automatickou převodovku a následně na všechna čtyři kola 550 koní 680 newtonmetrů.
Jako bonus tady máte překalibrovaný zadní uzamykatelný diferenciál, systém vektorování točivého momentu, přepracované odpružení s aktivním potlačováním náklonů, a pokud to náhodou v některé ze zatáček nevyjde, spolehnout se dá na brzdový systém značky Brembo. Co tento koktejl dokáže na okruhu v Rockinghamu, je navzdory absurdnosti takového počínání skutečně pozoruhodné.