autoweb.cz > Škoda > Škoda Fabia > škoda fabia combi > Škodovka vyslyšela volání nadšenců, Fabia RS je realitou. Nabídne až 245 koní a vyjde na milion!
Škodovka vyslyšela volání nadšenců, Fabia RS je realitou. Nabídne až 245 koní a vyjde na milion!
Od představení čtvrté generace Škody Fabia všichni nadšenci do řízení truchlí. Škodovka totiž jasně řekla, že ostrá verze RS v současné generaci prostě nebude. Ne že by RS první a druhé generace patřily k nějak zvlášť vzrušujícím řidičským náčiním, jenže fandové značky tak nějak ostrý derivát vždycky očekávali.
Třetí generace Fabie se „eresa“ také nedočkala, stejně jako čtvrté vydání. Teď se ale zdá, že příběh čtyřkové Fabie RS má nakonec šťastný konec. Škodovka totiž dnes oficiálně představuje vůz, na který spousta lidí čekala. Škoda Fabia RS čtvrté generace je skutečností!
Jedná se o koncernový vůz, takže techniku si propůjčuje od Volkswagenu Polo GTI. Pod kapotou tedy nalezneme stejný motor 2.0 TSI, který je naladěný na shodných 207 koní a výkon posílá na přední kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.
Samozřejmostí je sportovní podvozek snížený o 20 mm, větší brzdy a 17″ kola ve specifickém designu, stejně jako přední a zadní nárazníky v typickém stylu RS. Vzadu pak najdete dvojitou sportovní koncovku výfuku, decentní difuzor a pochopitelně také spoiler na víku kufru.
Čtěte také:
- Škoda terEnyaq iV útočí na Cybertruck, elektrický pickup nabídnou Češi dřív než Tesla
- Škoda Lovečáq je parádní dvoudveřový kombík, který se odkazuje na překrásnou Octavii Combi z roku 1961
- Škoda nečekaně představuje nové malé SUV s názvem Kamziq! V terénu chce porazit i Suzuki Jimny
To ale není všechno! Škodovka si zároveň přichystala limitovanou edici, ještě ostřejší Škodu Fabia RS Clubsport. Ta se pyšní výkonem 245 koní, tedy stejně, jako má Octavia RS 2.0 TSI, samosvorným diferenciálem a, teď se podržte, manuální šestistupňovou převodovkou!
Současně nabízí ještě ostřejší podvozek s nastavitelnými tlumiči, lehčí kovaná kola obutá do okruhových pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, pekelně ostré brzdy Brembo a pořádnou odtučňovací kúru, přesněji o 83 kg!
V interiéru chybí velká část čalounění a zadní sedadla, naopak přibyla rozpěra mezi zadními tlumiči. Přední sedačky pak nahradily karbonové skořepiny, čtyřbodové pásy Sabelt a ruční hasicí přístroj pod sedadlem spolujezdce.
Škodovka si tento vrcholný derivát Fabie nechá pořádně zaplatit. Základní verze Fabie RS začíná na částce 699 900 korun, tedy 21 tisíc pod sesterským Polem GTI, limitovaná Fabia RS Clubsport, která bude čítat pouhých 499 kusů, potom vyjde bez stovky na rovný milion korun, tedy 999 900 Kč!
Něco nám však říká, že to všechno zní až moc dobře na to, jaké je dnes datum v kalendáři…