autoweb.cz > Ford > Ford Tourneo > Ford tourneo connect > Škodovka tohle auto nechtěla, teď je to Ford. Vyzkoušeli jsme rodinnou dodávku, kterou budete milovat
Škodovka tohle auto nechtěla, teď je to Ford. Vyzkoušeli jsme rodinnou dodávku, kterou budete milovat
Na první pohled je Ford Tourneo Connect prostě auto, do kterého se vměstná rodina až o sedmi členech anebo prostě hodně velká „krabička“, kam narvete nejenom výbavu na cyklovýlet, ale i nářadí pro přestavbu poloviny rodinného domu.
Tím jsem jen chtěla říct, že se jedná o vozidlo, které nabízí opravdu hodně prostoru. Navíc si můžete vybrat, jestli chcete menší (Tourneo Connect), nebo větší (Grand Tourneo Connect), přičemž druhé zmiňované má o 353 mm delší karoserii s větší plochou zavazadlového prostoru a širšími posuvnými dveřmi pro větší pohodlí.
Čtěte také: Test Fordu Transit Trail 2.0 EcoBlue, populární dodávky v drsném balení
Verze vás u tohoto Fordu čekají taky dvě. První je Titanium a díky ní budete mít v autě přední a zadní parkovací senzory, automatické světlomety se zpožděným zhasínáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s černě lakovanými kryty, střešní ližiny se stříbrnou povrchovou úpravou a zadní tónovaná skla Privacy.
My jsme ale měli možnost vyzkoušet si verzi Active, která má všechno, co verze Titanium, ale vždycky něco navíc – oplývá velmi zajímavou a unikátní maskou chladiče Active (jiná než u Titanium) s chromovanou obvodovou lištou.
Nesměly chybět spodní ochranné kryty předního a zadního nárazníku ve stříbrném odstínu. Na autě byla nasazena 17″ kola z lehkých slitin Active. Okrasným prvkem byla černá lišta posuvných dveří a nakonec takový designový prvek – logo Active na bocích vozidla.
Uvnitř verze Titanium nabízí rádio s dotykovým displejem, manuální klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a mnoho dalšího. U verze Active najdete sedadla Active s modrým prošíváním, lampičky na čtení ve všech řadách a odpadkový koš ve dveřích spolujezdce (který se údajně, podle kolegy novináře, stal u jeho rodiny nejpoužívanějším prvkem výbavy).
Auto též nabízí zajímavé asistenty, a to hlavně asistenta pro couvání s přívěsem – systém předchází riziku zkřížení přívěsu při couvání a umožňuje vám ovládat přívěs mnohem snadněji pomocí ovládací páčky vnějšího zpětného zrcátka. Nebo systém rozpoznávání dopravních značek.
Poprvé je u Tournea Connect k dispozici pohon všech kol, který vám zajistí větší jistotu na silnici a pomůže vám s jízdou i na nezpevněném nebo kluzkém povrchu. Čtyřkolka je nabízena u dieselové verze s 6stupňovou manuální převodovkou.
U benzínových 1,5litorvých motorů s výkonem 84 kW si můžete vybrat, jestli chcete, manuální převodovku s šesti stupni, nebo automatickou (Powershift) se sedmi stupni. To samé můžete dělat i u dieselových dvoulitrů s výkonem 90 kW.
Jízda s tímhle mackem byla obecně pohodlná, díky opravdu dobře vyladěnému podvozku – i když občas nám nějaký ten výmol dal zabrat – ale je to logické, když jedete s touhle krabičkou nulově naloženi.
Jinak si ale s nerovnostmi poradil obstojně a v zatáčkách seděl naprosto skvěle a nakláněl se minimálně. Dieselová verze je tišší, lépe tahá v nižších otáčkách a samozřejmostí je nižší spotřeba. My jsme se dostali na spotřebu 5,7 l/100 km.
Tak snad se milé Tourneo uvidíme v klasickém testu, abychom tě řádně nacpali.